شناسهٔ خبر: 48565042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تزریق روزانه ۲۵ هزار دز واکسن در اصفهان/ ۱۰ درصد جمعیت استان یک دز واکسن دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر در روز حدود ۲۵ هزار دز واکسن در استان تزریق می‌کنیم، برای رسیدن به واکسیناسیون ۷۰ درصدی در بهمن‌ ماه، باید این میزان دو برابر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، طاهره چنگیز پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دو مرکز واکیسناسیون سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان اظهار داشت: امروز به لطف خدا و با همکاری بسیج شاهد افتتاح دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون هستیم که البته در مرکز کوثر که دو روز پیش افتتاح شد نیز همکاری جدی داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: بلا و وضعیتی که همه دنیا گرفتار آن شده دست از سر دنیا برنخواهد داشت مگر آن که ایمنی در حدود ۷۰ درصد افراد ایجاد شود که از طریق ابتلا و یا واکیسناسیون است.

وی بیان داشت: برخی کشور‌های کوچک راه حل اول را در پیش گرفتند و گفتند هیچ مراقبتی نمی‌کنیم که سوئد هم از این دسته بود، البته کل جمعیت آن از مردم تهران هم کمتر است؛ دولت آن‌ها خیلی صادقانه گفت که هیچ محدودیتی اعلام نمی‌کنیم که نتیجه آن موج عظیم مرگ و میر سریعی بود که شکل گرفت اما در حال حاضر می‌بینیم آمار در آن‌ها پایین است.

چنگیز ابراز داشت: اگر قرار بود هیچ محدودیتی هم در ایران نداشته باشیم و این روش را در ایران هم پیش بگیریم از نظر شرعی و انسانی با این جمعیت زیاد و ۸۰ میلیونی دچار مشکل می‌شدیم به همین دلیل روش دوم را برگزیدیم، در ابتدا محدودیت‌ها را پذیرفتیم که رعایت آن وظیفه مردم بود و واکسیناسیون که وظیفه مسؤولان بود در پیش گرفتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر نسبت واکسیناسیون به حد قابل قبولی می‌رسد؛ ۱۰ درصد جمعیت استان از ۲۲ شهرستان حداقل یک دز و ۲.۷ درصد جمعیت هر ۲ دز را دریافت کردند که البته تا ۷۰ درصد جامعه فاصله زیادی داریم.

وی بیان داشت: در حال حاضر در روز حدود ۲۵ هزار دز تزریق می‌کنیم، برای رسیدن به واکسیناسیون ۷۰ درصدی در بهمن‌ ماه، باید این میزان دو برابر شود که به همین جهت هم باید پرسنل افزایش داشته و هم تعداد مراکز بیشتر شود که یک کار جهادی و عزم همگانی می‌طلبد.

چنگیز بیان داشت: با توجه به طرح شهید سلیمانی این همکاری در حال شکل‌گیری است که بتوانیم پرسنل به طور کافی داشته باشیم تا افرادی که چندین ماه است به طور مداوم در حال جهاد هستند بتوانند استراحتی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: دست کمک به همه افرادی که می‌توانند کمک کنند دراز می‌کنیم؛ اولین کمک امر به معروف برای رعایت پروتکل‌ها است و دومین کمک هم فعال نگه داشتن مراکز واکسیناسیون است تا بتوان آرامشی در جامعه ایجاد شود.

به گزارش فارس، ظهر امروز د‌و مرکز تجمیعی واکسیناسیون در ملک‌شهر و رهنان اصفهان با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، طاهره چنگیز، سردار مجتبی فدا و جمعی از مسؤولان استانی و کشوری افتتاح شد.

در این مراسم آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام احمد محمودی اولین دز واکسن کوایران برکت را دریافت کردند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ر۲۰/

نظر شما