شناسهٔ خبر: 48564613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس عقیدتی، سیاسی تیپ ١٧٧ تربت‌حیدریه: غدیر دوگانه تاریخ است

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس عقیدتی سیاسی تیپ ١٧٧ متحرک هجومی شهید نصر اصفهانی نزاجا در تربت‌حیدریه رویداد غدیر را دوگانه تاریخ نامید و گفت: این بدان معناست که غدیر هم واقعه و هم حادثه است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام هادی غلامی روز چهارشنبه در آیین محفل انس با قرآن کریم که به مناسبت ایام دهه ولایت و در آستانه فرا رسیدن عید غدیرخم در این تیپ برگزار شد افزود: اگر واقعه را رخدادی نیک و رویدادی مثبت معنا کنیم و حادثه را رخدادی سهمگین و ناگوار بنامیم غدیر برای حضرت رسول(ص) واقعه‌ای شیرین بود.
وی ادامه داد: این بدان خاطر است که ایشان حاصل سال‌ها مجاهدت در گلستان رسالت را به دست باغبانی امین و پارسا سپرد که محبوب خدا و ملائک بود و برای امت اسلام واقعه‌ای به یاد ماندنی بود که جانشین پیامبرشان را شناختند و امور دنیا و آخرتشان را رهاشده از تدبیر ندیدند.
رییس عقیدتی، سیاسی تیپ ١٧٧ شهید نصر اصفهانی در تربت‌حیدریه گفت: از سوی دیگر این رخداد در حکم حادثه است برای آنان که امیدهای باطلشان به یأس تبدیل شد و همچنین برای تاریخ که رو در روی چشمانش، حقیقتی مسلم را به قربانگاه انکار بردند.
غلامی  همچنین با اشاره به آیه سه سوره مائده گفت: در قرآن مجید، چهار وصف عظیم برای غدیر آمده که نشان از شکوه بی‌کران این واقعه بزرگ دارد.
در این آیین از ۱۲ نفر از سادات حاضر در جلسه توسط فرمانده تیپ١٧٧ متحرک هجومی شهید نصر اصفهانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجلیل به عمل آمد.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد قرار دارد.

نظر شما