شناسهٔ خبر: 48564317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره استانی شعر غدیر در البرز فراخوان داد

کرج-ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اعلام کرد که جشنواره استانی شعر غدیر با هدف ترویج و توسعه ادبیات دینی و تقویت حوزه شعر آیینی و به منظور نشر معارف علوی و واقعه مبارک غدیر خم، برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ناصر مقدم افزود: به همین منظور  شاعران استان می توانند آثار خود را تا ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ از طریق روش های مندرج در فراخوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه  معارف مذهبی و فضایل علوی را همواره در اذهان مردم به ویژه نسل جوان جامعه، با بیان هنرمندانه و شاعرانه زنده نگه داریم اظهار داشت: همچنین باید  فضایل اخلاقی، سبک زندگی و شیوه حکمرانی، رشادت ها حماسه های مقاطع مختلف زندگانی حضرت امیرالمومنین علی (ع)، را برای همه نسلها و اقشار جامعه، بازگو و بازنشر نماییم.

مقدم با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود: شناسایی و حمایت از شاعران آیینی و معرفی و تقدیر از نفرات برتر این حوزه، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با مشارکت انجمن ادبی خانه شعر امروز، مقدمات و اقدامات لازم را در این حوزه انجام خواهند داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: شاعران استان می توانند آثار خود را در قالب های شعر کلاسیک و شعر نو و در موضوعات و محورهای مرتبط با واقعه مبارک غدیر، از جمله؛ غدیر- عامل وحدت جهان اسلام، ولایت-زمینه هدایت، مهدویت-تجلی عشق به ولایت، فضایل اخلاقی- سبک زندگی و شیوه حکمرانی علوی ، از روز پنجشنبه  هفتم مرداد و به مدت یک هفته تا ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ از طریق روش های مندرج در فراخوان جشنواره، به دبیرخانه ارسال نمایند.

وی با اشاره به اینکه  هر شاعر می تواند با ارسال حداقل یک اثر و حداکثر سه  اثر، در این جشنواره شرکت کند متذکر شد: آثار ارسالی نباید در سایر همایش ها وجشنواره ها، برگزیده شده باشد.

مقدم گفت: اختتامیه جشنواره استانی غدیر  در شهریور ماه سالجاری برگزا که  به ۱۲ اثر برگزیده، جوایز ارزنده ای از جمله اهدای لوح تقدیر همراه با هدیه نقدی تقدیم خواهد شد.

نظر شما