شناسهٔ خبر: 48563604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اخلاق، گمشده جهان معاصر

رئیس حوزه علمیه اصفهان: اخلاق ، گمشده جهان معاصر است و باید این گمشده مظلوم را پیدا و اوضاع نابسامان خود را به وسیله آن اصلاح کنیم.

صاحب‌خبر -

اخلاق، گمشده جهان معاصربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ آیت الله حسین مظاهری  از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در پیامی به کنگره ملی مکتب اخلاقی اصفهان، برگزاری این همایش در آستانه عید غدیر را اقدامی شایسته دانست و گفت: اصفهان همواره از تاثیرگذارترین مراکز در حوزه‌های فرهنگ، دانش و ادب ایران و اسلام و منشا خدمات و تحولات بزرگ تاریخی بوده است.

وی گفت: این کانون علمی و معنوی دارای مکتب اخلاقی ممتازی بوده که شخصیت‌های مبرز و معلمان بزرگ اخلاق آن با آثار علمی و سیره عملی خود در تهذیب نفس و سلوک معنوی چنین مکتب ممتازی را شکل داده اند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با قدردانی از دست اندرکاران کنگره ملی مکتب اخلاقی اصفهان افزود : در میان تعلیمات و معارف درخشان پیامبران الهی و اولیای معصوم (ع)، هیچ گوهری به درخشش و دلربایی اخلاق نیست و اولین و مهمترین رویکرد این معلمان بشریت، تزکیه نفوس و تهذیب دل‌ها بوده است.

آیت الله مظاهری با بیان اینکه اخلاق و معرفت معطوف به عمل است، تاکید کرد: رمز موفقت انبیای الهی عامل بودن خود ایشان به حق و عدل بوده و اگر سخنان درست آنان با عمل صالح همراه نمی‌شد، بی‌شک اثر معکوس در مخاطبان می‌گذاشت.

وی تهذیب نفس و سیر و سلوک معنوی را منوط به عمل معطوف به فضل الهی و اخلاص عامل دانست و گفت: مجاهدت برای زندگی همراه با اخلاق باید خالصانه و برای کسب رضوان الهی باشد.

کنگره مکتب اخلاقی اصفهان در مدرسه علمیه امام صادق (ع) با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، حوزه علمیه اصفهان، صدا و سیمای مرکز استان، دانشگاه اصفهان، شهرداری، خانه حکمت اصفهان و موسسه فرهنگی معراج اندیشه سپاهان برگزار شد.

نظر شما