شناسهٔ خبر: 48563602 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

۱۲ واکسن در مرحله پیش بالینی/ ۵ درصد تزریق‌ها واکسن داخلی بوده

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: ممکن است سبد واکسن ما تا آخر شهریور به ۴۰ درصد برسد و دقیقاً طبق آن چیزی که پیش‌بینی شده بود، تا آخر سال ۶۰ درصد واکسیناسیون ما، داخلی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کیانوش جهانپور» رئیس کمیته‌ی اطلاع رسانی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو، با اشاره به روند خوب کارآزمایی بالینی واکسن‌های تولید داخل، بیان کرد: از مجموعه واکسن‌هایی که تا دیروز ظهر تزریق شد، بیش از ۱۱ میلیون دوز در کشور بود که ۵ درصد آن‌ها واکسن ایرانی بود.

وی ادامه داد: بیشتر واکسن‌های داخلی از آن ۵ درصد واکسن برکت بوده و تعدادی هم واکسن انستیتو پاستور ایران بود که بیشتر هم در مراکز تهران تزریق شده است.

جهانپور افزود: ما پیش‌بینی می‌کنیم که این ۵ درصد تا آخر مرداد به ۲۰ الی ۲۵ درصد برسد، یعنی سهمیه واکسن ایرانی تا اواخر مرداد و اوایل شهریور چیزی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد خواهد شد.

وی گفت: حتی ممکن است سبد واکسن ما تا آخر شهریور به ۴۰ درصد برسد و دقیقاً طبق آن چیزی که پیش‌بینی شده بود، تا آخر سال ۶۰ درصد واکسیناسیون ما، داخلی خواهد بود.

جهانپور ادامه داد: واکسن اسپایکوژن هم فاز دوم خود را تمام کرده، آنهم توسط بخش خصوصی، الان هم در آستانه ورود به فاز سوم است و اگر سازمان غذا و دارو مجوز آن را صادر کند این واکسن هم مراحل خود را طی خواهد کرد.

وی افزود: دوازده واکسن هم در مرحله مطالعات پیش بالینی هستند همچون انیستو پاستور ایران که در آینده واکسن دیگری از آن به مرحله مطالعات بالینی وارد می‌شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما