شناسهٔ خبر: 48563592 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مرگ شش آواره روهينگيايي در اثر رانش زمين

صاحب‌خبر -
مرگ شش آواره روهينگيايي در اثر رانش زمين
خبرگزاری آریا- دست کم شش مسلمان روهینگیا در اثر رانش زمین ناشی از باران‌های موسمی و سیلاب در اردوگاه‌های جنوب بنگلادش کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ای پی تی ان، دست کم شش مسلمان روهینگیا شامل چند کودک روز سه شنبه در اثر رانش زمین ناشی از باران‌های موسمی و سیلاب در اردوگاه‌های جنوب بنگلادش کشته و چند نفر زخمی شدند.
محمد شمسود دوزا، مقام ارشد دولت بنگلادش در امور آوارگان گفت 5 نفر در اثر رانش زمین فوت کردند و یک کودک را نیز سیلاب برد.
یک آواره روهینگیا گفت وضعیت در اردوگاه‌های مسلمانان بسیار وخیم بود طوری که پناهگاه‌ها زیر آب رفته و مادران با کودکان گریان به این سو و آن سو می‌دویدند.
اونو فان مانن مدیر گروه موسوم به "نجات کودکان بنگلادش" گفت روز سه شنبه دو کودک در اثر ریزش تپه‌ای بر روی پناهگاه آن‌ها دفن شدند و جان باختند.
بیش از یک میلیون نفر از مسلمانان روهینگیا که اکثریت آنها پس از حملات ارتش میانمار در سال 2017 مجبور به ترک این کشور شده‌اند، در اردوگاه‌های جنوب بنگلادش زندگی می‌کنند. طبق تحقیقات سازمان ملل، حملات ارتش میانمار با هدف «نسل‌کشی» بوده است. در جریان این خشونت‌ها بیش از 10 هزار نفر کشته شدند.

نظر شما