شناسهٔ خبر: 66359076 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عمران‌خان:

زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم

نخست وزیر پیشین و زندانی پاکستان می‌گوید که ترجیح می‌دهد ۹ سال دیگر در زندان بماند تا اینکه بخواهد با کسانی که کشورش را «به بند کشیده‌اند» مصالحه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف‌ایندیا، عمران‌خان، نخست وزیر پیشین پاکستان که هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برد، گفته است که آمادگی دارد تا ۹ سال دیگر در حبس بماند اما هرگز با کسانی که به گفته وی کشورش را «به بند کشیده‌اند» سازش و توافق نکند.

عمران‌خان در پیامی که حزب تحریک انصاف پاکستان به مناسبت بیست‌وهشتمین سالروز تاسیس این حزب، آن را منتشر کرد، نوشت: بدترین دیکتاتوری بر کشور تحمیل شده که پایه ویرانی اقتصادی، حاکمیت دولت، دموکراسی و دستگاه قضایی را بنا نهاده است.

وی افزود: پیامم به ملت این است که من برای آزادی حقیقی ازخودگذشتگی خواهم کرد اما هرگز بر سر آزادی خود یا کشورم حاضر معامله نخواهم کرد.

عمران خان تاکید کرد: در ۹ ماه گذشته به اتهامات کذب و ساختگی در زندان بوده‌ام اما اگر لازم باشد ۹ سال یا بیشتر در زندان خواهم ماند و هرگز با کسانی که کشورم را به بردگی گرفته‌اند، سازش نخواهم کرد.

سیاستمدار ۷۱ ساله پاکستانی پس از آنکه در آوریل ۲۰۲۲ از اخذ رای اعتماد ناکام ماند، عزل شد و از آن زمان تاکنون در چهار فقره پرونده محکوم و حزب متبوع او نیز پس از درگیری با ارتش قدرتمند پاکستان، با سرکوب مواجه شده است.

نظر شما