شناسهٔ خبر: 48562990 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون اول قوه قضاییه:

قوه قضاییه در برخورد با فساد و مفسد هیچ خط قرمزی ندارد

تهران - ایرنا - معاون اول دستگاه قضا با بیان اینکه قوه قضاییه در برخورد با فساد و مفسد هیچ خط قرمزی ندارد، گفت: از وضعیت معیشت کارکنان قوه قضاییه اعم از اداری و قضایی راضی نیستم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار قضایی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در آیین تکریم و معارفه رئیس دیوان عدالت اداری و معاون قضایی قوه قضاییه ضمن گرامیداشت عید غدیر خم افزود: طرح‌هایی وجود دارد، نمایندگان مجلس هم همراه هستند و ریاست قوه قضاییه تاکید دارد که در این قضیه عزت کارکنان دستگاه قضایی و قاضی باید حفظ شود و این منافاتی با بحث مبارزه با فساد حتی کارکنان و قضات دارد.

وی خاطرنشان کرد: دادسرای انتظامی قضات و حفاظت اطلاعات قوی و قدرتمندانه در حال حرکت هستند و رویکرد آنها رویکرد تذکری است و بحث مچ گیری مطرح نیست.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: اینکه در قوه قضاییه چقدر توانستیم به وظایف خود عمل کنیم، این را باید جامعه قضاوت کند.

مصدق اضافه کرد: خدا را شاکریم که در دوران اخیر دو نفر از فرزندان قوه قضاییه به عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب شدند. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در طول دو سال اندی که تصدی ریاست قوه قضاییه را به عهده داشتند به صورت جهادی و جهشی عمل و مردم را نسبت به قوه قضاییه خوش بین کرد و حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای فردی دارای اشراف کامل به قوه قضاییه است و زیر و بم مشکلات قضایی را می‌داند. امروز افتخار می‌کنیم که ایشان به عنوان رییس قوه قضاییه انتخاب شده‌اند.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: کثرت پرونده‌ها همکاران قضایی ما را خسته کرده، در رابطه با این موضوع با همه همکاران قضایی باید تدبیر کنیم تا ورودی پرونده‌ها کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: نقشه راه قوه قضاییه همان ۶ موردی است که در حکم انتصاب حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای آمده است و ضرورت تداوم اجرای سند تحول قضایی و آسیب شناسی یکی از برنامه‌های جدی ما است.

مصدق درباره تداوم اجرای سند تحول قضایی افزود: تاکید حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای این است که همه معاونت‌ها و دادگستری‌های سراسر کشور بر اساس این سند باید گام بردارند.

وی با اشاره به دوره کوتاه تصدی خود در دیوان عدالت اداری افزود: در مدت کوتاهی ۱۲ کارگروه مشترک بین دیوان عدالت اداری و سازمان هایی که فراوانی پرونده دارند، برگزار شده است.

مصدق ادامه داد: ۱۷ هزار پرونده در طول سال از شهرداری به دیوان عدالت اداری می‌آید و کار این کارگروه مشترک این بود که بررسی کند در سال جاری آیا می‌شود مشکلات مردم را در همان مبدا حل کرد و پرونده تشکیل نداد؟ هیات اندیشه ورز بررسی کردند و دیدند که می‌شود؛ البته برخی از موارد ممکن است نیاز به قانون داشته باشد اما ۵۰ درصد مدیریتی است و نیاز به قانون ندارد که این کار شروع شد.

معاون اول قوه قضاییه درباره حجت الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه که امروز منصوب شد، گفت: انتظار آن است در حوزه معاونت قضایی که اکنون تقریبا پرونده‌های موضوع ماده ۴۷۷ به روز شده، دقت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: گزارشاتی که از برخی استان‌ها داریم این است که این ظرفیت قانونی فعلا تبدیل به این شده تا به همه آرای قطعی یک مرحله دیگر اضافه شود.

مصدق افزود: امروز زمینه برای اصلاح ماده ۴۷۷ در مجلس فراهم است و آمادگی دارند. در خصوص قانون آیین دادرسی کیفری که برخی از مواد آن قابل اصلاح است، کارهای کمیسیونی انجام شده و در انتظار صحن علنی است، در رابطه با ۴۷۷ پیشنهاداتی که دارند، می‌توانیم در این اصلاحیه اخیر در مجلس اعمال کنیم.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به ۴۷۷ تاکید آن است به پرونده‌های زندانی دار اهمیت داده شود و در اولویت باشند.

مصدق گفت: اینکه دیده شود حق کسی ضایع شده و فرد یکسال در زندان بوده و سپس تبرئه شود برازنده دستگاه قضایی نیست.
معاون اول قوه قضاییه گفت: بسیار افق روشنی برای قوه قضاییه با همکاری همه همکاران در سراسر کشور می‌بینم و با برنامه‌هایی که در حوزه معاونت اول با همکاری همه معاونت‌های قوه قضاییه در حال تدوین هستیم، امیدواریم قوه قضاییه‌ای در تراز انقلاب و انتظار رهبری در آینده‌ای نزدیک داشته باشیم.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری که پیش از این عهده دار معاونت قضایی قوه قضاییه بود به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری و حجت الاسلام والمسلمین صادق رحیمی که در سمت معاون معاونت اول قوه قضاییه فعالیت داشت به عنوان معاون قضایی قوه قضاییه معرفی شدند.

ادامه دارد...

نظر شما