شناسهٔ خبر: 48562548 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون اول قوه قضائیه مطرح کرد؛

قوه قضائیه در برخورد با فساد و مفسد هیچ خط قرمزی ندارد

آیین تکریم و معارفه رئیس دیوان عدالت اداری و معاون قضایی قوه قضائیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضائیه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،آیین تکریم و معارفه رئیس دیوان عدالت اداری و معاون قضایی قوه قضائیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضائیه برگزارشد.

معاون اول قوه قضائیه در این مراسم تصریح کرد: اینکه ما در قوه قضائیه چقدر توانستیم به وظایفمان عمل کنیم این را باید جامعه قضاوت کند.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق تاکید کرد: خدا را شاکریم که در دوران اخیر دو نفر از فرزندان قوه قضائیه به عنوان رییس قوه قضائیه منصوب شدند. آیت الله رئیسی در طول دو سال اندی که تصدی ریاست قوه قضائیه را به عهده داشتند به صورت جهادی و جهشی عمل کردند و مردم را نسبت به قوه قضائیه خوش بین کردند و حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای فردی دارای اشراف کامل به قوه قضائیه است و زیر و بم مشکلات قوه قضائیه را می‌داند. امروز افتخار می‌کنیم که ایشان به عنوان رییس قوه قضائیه انتخاب شده‌اند.

معاون اول دستگاه قضا با بیان اینکه قوه قضائیه در برخورد با فساد و مفسد هیچ خط قرمزی ندارد، افزود: از وضعیت معیشت کارکنان قوه قضائیه اعم از اداری و قضایی راضی نیستم. هم جناب آقای رییسی و هم حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای همواره در فکرشان هست که کمک کنند معیشت همکاران بهتر شود.

وی تاکید کرد: طرح‌هایی وجود دارد، نمایندگان مجلس هم همراه هستند و ریاست قوه قضائیه تاکید دارند که در این قضیه عزت کارکنان دستگاه قضایی و قاضی باید حفظ شود و این منافاتی با بحث مبارزه با فساد حتی کارکنان و قضات دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق خاطرنشان کرد: دادسرای انتظامی قضات و حفاظت اطلاعات قوی و قدرتمندانه در حال حرکت هستند و رویکرد آن‌ها رویکرد تذکری است و بحث مچ گیری مطرح نیست.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: کثرت پرونده همکاران قضایی ما را خسته کرده است، در رابطه با این موضوع با همه همکاران قضایی باید تدبیر کنیم ورودی پرونده‌ها کاهش پیدا کند.

وی بیان داشت: نقشه راه ما در قوه قضائیه همان ۶ موردی است که در حکم انتصاب حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای آمده است. ضرورت تداوم اجرای سند تحول قضایی و آسیب شناسی یکی از برنامه‌های جدی ما است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق افزود: تاکید حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای این است که همه معاونت‌ها و دادگستری‌های سراسر کشور بر اساس این سند باید گام بردارند.

 امروز زمینه برای اصلاح ماده 477 فراهم است

حجت الاسلام و المسلمین مصدق معاون اول قوه قضائیه گفت:حجت الاسلام و المسلمین رحیمی، معاون قضایی رئیس قوه قضائیه نسبت به موضوع ماده 477 دقت بیشتری داشته باشد.امروز زمینه برای اصلاح ماده 477 فراهم است.

وی گفت:آیین دادرسی کیفری برخی موادش که قابل اصلاح است در انتظار صحن علنی است درباره 477 هر پیشنهادی که دارند در اصلاحیه اخیر در مجلس عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما