شناسهٔ خبر: 48562252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر استان اصفهان:

تبیین اندیشه غدیر با روش‌های نوین علمی و پژوهشی ضروری است

اصفهان - ایرنا- دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر استان اصفهان بر ضرورت تبیین اندیشه و فرهنگ واقعه غدیر برای نسل جدید با اتکا به روش‌های نوین علمی و پژوهشی توسط پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اهمیت مساله امامت و ولایت در واقعه غدیر افزود: ولایت حضرت علی (ع) در راستای  رسالت نبوی و بمنظور هدایت و سعادت بشریت است.

وی با بیان اینکه پیام مهم غدیر، تبیین حقیقت امامت و ولایت است گفت: این ولایت در تمام امور از جمله مسائل سیاسی و زمامداری مطرح است.

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر استان اصفهان اظهار داشت: به این منظور لازم است تا اهداف فرهنگ غدیر در جامعه برای نسل نوجوان و جوان تبیین، تبلیغ و ترویج شود تا این نسل با جایگاه و نقش امامت و رهبری در دین اسلام بهتر از پیش آشنا شوند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مردم باید به سمت مطالعات علمی و تبلیغ عالمانه درخصوص واقعه غدیر تشویق شوند گفت: بر این اساس در دهه ولایت باید مبلغان و پژوهشگران تمام همت خود را مجاهدانه و هدفمند در راستای اقدامات تاثیرگذار در این سمت و سو قرار دهند.

حجت‌الاسلام بابایی همچنین با بیان اینکه غدیر، محور انسجام امت اسلامی است گفت: این اندیشه باید به عنوان سند جامع ولایت در جامعه جاری و نهادینه شود.

وی تصریح کرد: واقعه غدیر از ابعاد مختلف دارای درخشندگی خاصی در تاریخ اسلام است و عیدی است که خداوند بوسیله پیامبر اکرم (ص) برای اجرای مقاصد الهی و ادامه تبلیغات و راه انبیاء حضرت امیرالمومنین علی (ع) را منصوب کردند.

مدرس حوزه علمیه اصفهان افزود: انقلاب اسلامی به عنوان جلوه‌ای از عینیت و تحقق آرمان پیامبر (ص) در غدیر خم و نیز با اجرایی کردن نظریه حاکمیت ولایت فقیه به عنوان استمرار امامت ، کارآمدی دین را برای اداره بشر اثبات کرد.

وی واقعه غدیر را مرکز ثقل تاریخی اندیشه سیاسی در اسلام و سند تاریخی تفکیک ناپذیر دین از سیاست برشمرد و گفت: راهبرد پیوسته دین در عرصه روابط اجتماعی ملتها بویژه ملتهای مسلمان، دعوت به اصول و مبانی مشترک است و ثمره آن ایجاد وحدت بین مسلمانان است.

حجت‌الاسلام بابایی استقرار عدالت را جوهره اصلی پیام غدیر دانست و گفت: بر این اساس باید محور پژوهش های دینی و علمی بر تبیین و تبلیغ این اندیشه والای ولایی در جامعه نهاده شود.

وی با بیان اینکه بخشی از برنامه‌های ایام دهه ولایت با توجه به شرایط کرونا در فضای مجازی برگزار شد گفت: برخی برنامه‌ها از جمله نمایشگاه "از ولایت الهی تا ولایت فقیه، از خاک تا افلاک"، سخنرانی با موضوع ولایت در مساجد، برگزاری ۱۱۰ جشن شاخص در مساجد و فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر استان اصفهان یادآور شد: در روز عید غدیر، مراسم جشن خیابانی با حضور گروه‌های سرود و مداحان اهل بیت (ع) در فضاهای شهری و روستایی برگزار استان می‌شود.

قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر استان اصفهان نزدیک به ۶ سال است که با هدف روشنگری و بصیرت‌افزایی بین طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه استان تشکیل شده است.

نظر شما