شناسهٔ خبر: 48560772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی:

میزان تست کرونا در آزمایشگاه مولکولی ایرانشهر افزایش یافت

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: توان روزانه تست پی سی آر (کرونا) در آزمایشگاه مولکولی این شهرستان از ١٠٠ به یک‌هزار تست افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

دکتر کامران کردی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با شروع همه گیری کووید ۱۹ در جهان از ابتدای سال ۱۳۹۹ آزمایشگاه مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در جهت تشخیص مولکولی این بیماری به روش پی سی آر با ظرفیت ۱۰۰ تست روزانه راه‌اندازی و شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشور بویژه مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تجهیزات لازم جهت انجام بیش‌از ۱۰ برابر یعنی یک‌هزار تست در روز برای آزمایشگاه فراهم شده و در کنار وجود کارشناس و نیروهای توانمند آزمایشگاهی، آماده ارائه خدمات تشخیصی به شهروندان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: نمونه گیری گسترده باعث شناسایی افراد مثبت با علائم، بدون علائم و قرنطینه شدن آنها می‌شود که این مساله از مهمترین راه‌های قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس در بین مردم است.

وی بیان کرد: این تجهیزات شامل ٢ دستگاه استخراج نوکلئیک اسید و یک دستگاه ماشین ریل تایم پی سی آر است که با اعتباری افزون‌بر ٢٠ میلیارد ریال خریداری شده است.

نظر شما