شناسهٔ خبر: 48560707 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حجت الاسلام کلباسی در گفتگو با تقریب:

اگر محوری برای وحدت بخواهیم ترسیم کنیم آن محور غدیر است

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، بیان کرد: از غدیر به عنوان مسئله و رویدادی بزرگ در کتب معتبر اهل سنت و تشیع بیان و نقل شده است؛ فلذا در احادیث و تاریخ اسلام این مسئله مهم واقع شده است.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام مجتبی کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر به عنوان محوریت و منشا وحدت امت اسلامی، بیان نمود: از غدیر به عنوان مسئله و رویدادی بزرگ در کتب معتبر اهل سنت و تشیع بیان و نقل شده است؛ فلذا در احادیث و تاریخ اسلام این مسئله مهم واقع شده است.

وی افزود: قطعا این حدیث در روزها و سال پایانی عمر شریف پیامبر اکرم ایراد گردیده است و شاید خطبه دیگر از حضرت وجود نداشته باشد؛ در واقع زمانیکه حضرت وارد مدیه شدند، اواخر عمر با برکت حضرت قرار داشت.

وی ادامه داد: در این خطبه مسائل مهم و راه مسیر اسلام مورد بحث قرار گرفته است؛ طبیعتا اگر محوری برای وحدت بخواهیم ترسیم کنیم و بر آن حرکت نماییم، آن محور غدیر است.

وی اظهار داشت: این خطبه را می توان در کنار قرآن کریم قرار دهیم زیرا عصاره ای از مباحث عقیدتی و اجتماعی در آن نهفته است و باید مورد توجه امت اسلامی قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از مباحث مهم و مورد تاکید در این خطبه مسئله ولایت و ترسیم خط ولایت و پیروی از آن توسط امت اسلامی می باشد؛ در واقع کلام توسط پیامبر اسلام در این روز بزرگ بیان شده است و خط مشی و مسیری دقیق برای پیراون قرآن و اسلام می باشد که بدان عمل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما