شناسهٔ خبر: 48560549 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس اداره آموزش و پرورش انگوت استان اردبیل؛

عدالت آموزشی بسترساز تحقق عدالت اجتماعی است

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه انگوت گفت: یکی از بحث‌های استراتژیک نظام تعلیم وتربیت، بحث عدالت آموزشی است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز یکی از راهبردهای اصلی را بسط و گسترش عدالت آموزشی قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، حجت الاسلام عبدالله جوادی در حاشیه سی و پنجمین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور، ضمن اشاره به ارتباط مستقیم عدالت آموزشی با برنامه‌ریزی فراگیر و تعاملات کلاس درس و هم چنین تاثیر تحقق این امر در ارتقاء جایگاه دانش‌آموزان افزود: بررسی وضعیت یادگیری دانش آموزان (اطلس یادگیری)، توجه به کمتر شدن تفاوت آموزشی بین مناطق شهری و روستایی، شناسایی کودکانی که امکان ترک تحصیل دارند و ... از جمله مصداق های تحقق عدالت آموزشی در منطقه عنوان کرد.

جوادی با اشاره به اهمیت تربیت همه جانبه و تمام ساحتی، اظهار داشت: اگر ارتقای کیفیت و تربیت همه جانبه توسعه پیدا کند، دانش‌آموزان برای حضور در زندگی واقعی تربیت می‌شوند و در این راستا تمام حوزه‌هایی که در درس ملی داریم، همان 6 ساحت سند تحول مبنای عمل است.

وی در خصوص فعالیت دانش آموزان در شبکه آموزش دانش آموزش(شاد) گفت: 80درصددانش آموزان شهری و60در صد دانش آموزان روستایی و45درصددانش آموزان عشایری منطقه در شبکه شاد عضو هستند و در راستای افزایش این میزان اقداماتی همچون، تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند با مساعد اداره کل آموزش و پرورش استان و هم افزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) و آموزش اولیا و دانش آموزان از نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی و شبکه شاد انجام گرفته و راهکارهایی همچون تقویت و پوشش سراسری اینترنت منطقه جهت بهره مندی دانش آموزان از شبکه آموزش مجازی مد نظر می باشد.

 

نظر شما