شناسهٔ خبر: 48560102 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

المپیک توکیو – والیبال مردان؛ کانادا 3 – ایران صفر

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در بازی‌های المپیک توکیو نتیجه را به کانادا واگذار کرد.

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در بازی‌های المپیک توکیو نتیجه را به کانادا واگذار کرد تا در اثر این نتیجه کانادا با کسب نخستین پیروزی‌اش، به صعود به مرحله یک‌چهارم بازی‌ها امیدوار بماند. به گزارش خبرگزاری ایپنا، سومین روز مسابقات والیبال مردان المپیک توکیو از بامداد امروز (چهارشنبه) آغاز شد. تیم ملی […]

صاحب‌خبر -

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در بازی‌های المپیک توکیو نتیجه را به کانادا واگذار کرد تا در اثر این نتیجه کانادا با کسب نخستین پیروزی‌اش، به صعود به مرحله یک‌چهارم بازی‌ها امیدوار بماند.

به گزارش خبرگزاری ایپنا، سومین روز مسابقات والیبال مردان المپیک توکیو از بامداد امروز (چهارشنبه) آغاز شد.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه روز سوم گروه مردان به مصاف کانادا رفت و سه بر صفر نتیجه را به حریف واگذار کرد تا کانادا با هدایت گلن هوگ به صعود امیدوار بماند.
تیم ملی والیبال کانادا که در دو مسابقه قبلی خود مغلوب ایتالیا و ژاپن شده بود، در صورت قبول شکست مقابل مردان ایران بخت خود را برای صعود به مرحله یک‌چهارم از دست می‌داد. به همین جهت با توان و انگیزه بالا به میدان آمد و موفق شد این بازی را در سه ست متوالی با امتیازهای ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۲ با پیروزی پشت سر بگذارد و چشم امید به بازی‌های سرنوشت‌ساز آینده برای صعود بدوزد.
ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، علی‌اصغر مجرد، امیر غفور، میثم صالحی، سیدمحمد موسوی و سعید معروف در منطقه یک تا شش زمین استفاده کرد و مهدی مرندی نیز لیبروی تیم ایران بود.

صابر کاظمی، جواد کریمی، مسعود غلامی و آرمان صالحی نیز در جریان بازی از سوی سرمربی تیم ملی والیبال ایران به زمین فرا خوانده شدند.

در این بازی تیم ایران در مجموع ۵۸ پوئن شامل ۳۳ امتیاز حمله، پنج امتیاز دفاع، ۶ امتیاز سرویس و ۱۴ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد.

در طرف مقابل تیم کانادا هم ۷۵ پوئن شامل ۴۰ امتیاز حمله، ۱۰ امتیاز دفاع، چهار امتیاز سرویس و ۲۱ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران کسب کرد.
جان گوردون پرین بازیکن تیم کانادا با کسب ۱۶ پوئن، امتیازآورترین بازیکن این مسابقه شد و امیر غفور هم با کسب ۱۳ پوئن، بیشترین امتیاز را برای تیم ایران به دست آورد.
تیم ملی والیبال کانادا قبل از این دیدار با ۲۵۳ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال قرار داشت و تیم ایران نیز با ۲۶۵ امتیاز در جایگاه دهم بود.

والیبال مردان کانادا در سال ۱۹۷۶ برای نخستین بار به بازی‌های المپیک راه یافت و تا کنون در چهار دوره این رویداد مهم ورزشی حضور یافته است. بهترین عملکرد این تیم در المپیک به بازی‌های سال ۱۹۸۴ لس آنجلس برمی‌گردد که در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در دو مسابقه دیگر گروه ایران، تیم‌های لهستان و ونزوئلا از ساعت ۱۱ و ۵۵ دقیقه و ژاپن و ایتالیا در ساعت ۱۵ و ۱۰ دقیقه امروز به مصاف یکدیگر می‌روند.

تیم ملی والیبال مردان ایران که در دو مسابقه قبلی خود موفق به شکست تیم‌های لهستان و ونزوئلا شده بود، ساعت ۱۵ و ۱۰ دقیقه روز جمعه هشتم مردادماه در چهارمین مسابقه مرحله گروهی خود در المپیک توکیو به مصاف ایتالیا خواهد رفت.
خبرنگار: نگار بابایی نشان

نظر شما