شناسهٔ خبر: 48559274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به مناسبت عیدسعید غدیرخم؛

رزمایش «سلامت» در ۱۳ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرا می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه رزمایش «سلامت» در ۱۳ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرا می شود، گفت: تمامی خدمات پزشکی در این بقاع به صورت رایگان به مردم استان از محل موقوفات مرتبط ارائه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» امروز (6 مرداد) در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن عیدسعید غدیرخم اظهار داشت: از غدیر به عنوان بزرگترین عید مسلمانان یاد می شود چرا که در این روز رسالت 124 هزار پیامبر به ثمر می رسد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه رمز ظهور منجی عالم بشریت در واقعه غدیر نهفته است، گفت: غدیرخم جنبه عقلانی در دین دارد زیرا معرفی عقل کامل در این واقعه رخ می‌دهد و در این روز بینی شیطان به خاک مالیده شد.

 

وی با اشاره به اینکه به مناسبت فرارسیدن عیدسعید غدیرخم در 13 بقعه متبرکه استان رزمایش «سلامت» برگزار می شود، افزود: این رزمایش با همکاری و مشارکت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکان، گروه های جهادی و اورژانس اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام بخشی پور در ادامه تاکید کرد: در راستای اجرای این رزمایش خدماتی از جمله ویزیت، تهیه دارو، تست قندخون و چربی خون، معرفی به آزمایشگاه ها و سونوگرافی به صورت رایگان از محل موقوفات مرتبط ارائه داده می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: امامزادگان باقریه (ع) بیرجند، امامزاده محمد بن اصغر(ع) بشرویه، امامزاده اسماعیل (ع) خضری، امامزاده سلطان ابوالقاسم(ع) خوسف، امامزاده سعدالله بن موسی الکاظم(ع) شاهرخت و امامزاده مصیب مصعبی(ع) سرایان میزبان برگزاری این رزمایش در روز عیدسعید غدیرخم هستند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: این رزمایش در امامزاده بی بی زینب خاتون(س) سربیشه، امامزاده علی(ع) طبس، امامزادگان سیدمحمد و سید ابراهیم(ع) فردوس، امامزادگان زیدبن محمد(ع) قاین و امامزاده سیدالحسین (ع) نهبندان اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام بخشی پور در پایان به هدف از اجرای این رزمایش اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط پیش رو و شیوع ویروس منحوس کرونا در تلاش هستیم تا با اجرای این رزمایش به حفظ سلامت مردم کمک کنیم.

پایان پیام/573

نظر شما