شناسهٔ خبر: 48557241 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

ساختمان جدید مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افتتاح شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از افتتاح ساختمان جدید مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش مفدا شهرکرد، به نقل از وبدا؛ دکتر مهربان صادقی افزود: این ساختمان در پنجمین روز از مردادماه ۱۴۰۰ با حضور دکتر سورنا ستاری در مجتمع رحمتیه افتتاح شد.
وی تصرییح کرد: مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از سال ۱۳۹۲ با اخذ مجوزهای لازم فعالیت خود را در فضاهای موجود این دانشگاه آغاز و در سال ۱۴۰۰ با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تلاش های بی وقفه ریاست، معاونت تحقیقات و فناوری، مدیران مربوطه و واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان ساختمان این مرکز افتتاح شد.
دکتر صادقی، سال شروع احداث پروژه مرکز رشد را ۱۳۹۹ اعلام کرد و افزود: این ساختمان با متراژ ۵۵۸ متر مربع، شامل: ۶۰ متر مربع فضای مدیریتی، و مجموعا ۱۸۵ متر مربع فضای مشترک و اختصاصی قابل واگذاری به تیم ها و واحدهای فناور، ۲۵۲ متر مربع فضای عمومی و ‌۶۰ متر مربع فضای آزمایشگاهی / کارگاهی افتتاح شد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میزان اعتبار هزینه شده جهت احداث ساختمان مرکز رشد فناوری سلامت این دانشگاه را دو میلیارد و یکصد میلیون تومان اعلام کرد و افزود: میزان اعتبار مورد نیاز برای تجهیز پروژه اعم از امکانات اداری و آزمایشگاهی دو میلیارد تومان پیش بینی شده است که بخشی از آن به منظورتجهیز بخش اداری هزینه شده است.
وی، تعداد ‌واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان تحت پوشش مرکز را به ترتیب ۱۹ واحد و ۳ شرکت اعلام نمود.
وی، ارائه تسهیلات مالی ارزان قیمت به واحد های فناور، تامین فضای کاری مطلوب با امکانات اولیه اداری و رایانه‏ای، ارائه خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی، ارائه خدمات آموزشی به واحدهای فن‏آور،‌ ارائه خدمات ارتباطی، اطلاع‏رسانی و اینترنت پرسرعت،‌ ارائه مشاوره‌‏های حقوقی، مالی، اعتباری ، پروژه‏یابی و بازاریابی،‌ معرفی محصولات شرکت ها و واحدهای فناور با بهره گیری از امکانات اطلاع رسانی دانشگاه و شرکت در نمایشگاه ها و فن بازار ها و برقراری ارتباط مؤثر با سایر مراکز دانشگاهی، مراکز رشد، پارک‏ علم و فناوری و ... در راستای انتقال تجربیات و بهره گیری از امکانات آنان در قالب عقد تفاهم نامه را از جمله فعالیت های شاخص مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برشمرد.
به گفته وی، تقریبا تمامی دانشجویان و اعضای محترم هیات علمی دانشگاه با مرکز رشد دانشگاه و خدمات آن آشنا می باشند و این مرکز آماده ارائه خدمت به کلیه این عزیزان می باشد.
دکتر صادقی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات و موانع مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، کمبود اعتبارات برای پرداخت مطالبات پیمانکار با توجه به هزینه دو میلیاردی احداث پروژه و کمبود امکانات آزمایشگاهی برای تجهیز آزمایشگاه مرکز را از عمده ترین مشکلات مرکز برشمرد.
وی ارائه خدمات مشاوره ای و فنی به واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه در راستای دانش بنیان شدن محصولات شان و تجاری سازی نمودن آنها را از جمله اهداف و برنامه های این مرکز برشمرد و افزود: در سفر دکتر ستاری به استان ضمن درخواست تحقق پیدا کردن هر چه سریع تر مبلغ حمایت مجدد معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری به ارزش هفتصد و پنجاه میلیون تومان از مرکز، درخواست حمایت بیشتر به منظور تجهیز کامل تر ساختمان جدید مرکز رشد به ویژه بخش آزمایشگاهی آن مطرح شد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، فراهم نمودن بستر مناسب جهت بهره مندی مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه و واحدهای فناور آن از شرکت های مشاوره تخصصی در حوزه کارآفرینی و شتاب دهنده های مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را از دیگر درخواست های مطرح شده در سفر دکتر ستاری به استان برشمرد.

نظر شما