شناسهٔ خبر: 48554886 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مزایای شگفت انگیز تمرهندی برای سلامتی

تمرهندی یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های شناخته شده است که فواید زیادی برای بدن دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از اخبارالیوم، تمرهندی به دلیل داشتن ویتامین B، کاروتن، ویتامین C، پتاسیم و منیزیم و همچنین فواید غذایی برای بدن در بسیاری از موارد به عنوان ادویه در غذا استفاده می‌شود، اما بسیاری از افراد از فواید شگفت انگیز آن برای بدن انسان اطلاع ندارند.

مطالعات و تحقیقات علمی ثابت کرده است که تمرهندی دارای مزایای زیادی است که در ادامه این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

بهبود فرآنید گوارش و هضم غذا

تمرهندی به دلیل دارا بودن فیبر غذایی نسبتاً زیاد یکی از ملین‌های طبیعی است و به دلیل چسبناک بودن، به حرکت مدفوع گیر کرده در سیستم گوارش کمک زیادی می‌کند.

مراقبت از چشم

قطره‌های چشمی که برای درمان ورم ملتحمه مورد استفاده قرار می‌گیرند، به روش سنتی و با استفاده از دانه‌های تمرهندی برای درمان سندرم خشکی چشم تهیه می‌شوند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

از آنجا که تمرهندی حاوی درصد بالایی از آنتی اکسیدان ها، به ویژه ویتامین C است این یک دستورالعمل عالی برای حمایت و تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از شما در برابر عفونت‌ها و قارچ‌ها است.

سلامت معده را حفظ می‌کند

تمرهندی بیماری‌های التهابی روده مانند کولیت اولسراتیو و بیماری کرون را درمان می‌کند. همچنین تفاله آن در درمان زخم و اسیدهای معده موثر است.

کنترل دیابت

تمرهندی به تولید آنزیم خاصی در بدن کمک می‌کند که به کاهش یا متوقف کردن جذب کربوهیدرات‌ها و در نتیجه کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می‌کند که معمولاً به دنبال جذب کربوهیدرات از وعده‌های غذایی غنی است. محتوای بالای منیزیم در تمرهندی به محافظت در برابر دیابت و کاهش علائم آن کمک می‌کند.

کمک به سلامت قلب

آب میوه تمرهندی توانایی جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول را دارد که می‌تواند از چسبیدن آن به دیواره رگ‌ها و انسداد آن جلوگیری کرده و در نتیجه منجر به کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب و سطح بالای کلسترول در خون شود.

تقویت سیستم عصبی

تمرهندی حاوی درصد بالایی از تیامین است که یکی از مهمترین اعضای خانواده ویتامین‌های گروه B محسوب می‌شود؛ تیامین به بهبود عملکردهای عصبی در بدن و همچنین بهبود سلامت و عملکرد عضلات کمک می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما