شناسهٔ خبر: 48554769 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سمنان دُز دوم واکسن کرونا دریافت کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۵۰ هزار نفر در نوبت اول واکسیناسیون، دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز دُز دوم واکسن را در مراکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی سمنان دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، جعفر جندقی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در نشست کمیته بهداشت و سلامت ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان ابراز داشت: در مجموع ۶۶ هزار دز واکسن کرونا در شهر‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تزریق شده است.

او افزود: از ابتدای شیوع ویروس تاکنون بیش از ۲۴ هزار نفر در استان سمنان در حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان به صورت سرپایی شناسایی و درمان شدند و ۱۰ هزار و ۸۶۳ نفر با احتمال ویروس کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش بیمارستان‌های مراکز بهداشتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان مراجعه کردند که تست هفت هزار و ۲۴۷ نفر از آن‌ها مثبت بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: با وجود اینکه رکورد شناسایی و تست مثبت کرونا در کشور در روز گذشته جابه‌جا شد، اما به علت واکسیناسیون، آمار مرگ و میر به نسبت میزان شناسایی پایین است و اگر واکسیناسیون انجام نشده بود آمار مرگ و میر ناشی از کرونا امروز بسیار بالا بود.

جندقی گفت: واکسیناسیون با سرعت بالا در حال انجام است و هیچ دغدغه‌ای از نظر تامین واکسن در حال حاضر در گروه‌های تعیین شده نداریم.

او  افزود: ثبت تمام موارد کد‌های واکسن، حفظ زنجیره سرما، کنترل عفونت، مکان تزریق از جمله مواردی است که موجب سختی انجام واکسیناسیون شده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما