شناسهٔ خبر: 48550527 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

افزایش عمر مفید ساختمان به ۱۰۰ سال

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع گفت: باید با استفاده از روش‌های نوین صنعتی عمر مفید ساختمان را از ۲۵ به ۱۰۰ سال افزایش دهیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  "علی‌اکبر سلیمانی" با حضور در برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" شبکه خبر، درباره صنعتی‌سازی ساختمان گفت: تحقیقات نشان می‌دهد با ساخت و ساز‌های سنتی به‌طور متوسط در ۱۰ سال گذشته نتوانسته‌ایم بیش از ۳۰۰ هزار واحد بسازیم و شاید در بهترین وضعیت ۴۵۰ هزار واحد در سال توانستیم بسازیم.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع با بیان اینکه در صنعتی‌سازی ساختمان باید به سه نکته توجه کرد، گفت: یکی اینکه ساختمان سازی قابل تکرار باشد، دوم اینکه کمترین دخالت دست در این نوع ساخت و ساز وجود داشته باشد و سوم اینکه پیش ساختگی حداکثری داشته باشد یعنی بیشترین میزان ساخت و ساز در کارخانه انجام شده باشد و در محل فقط نصب شود و از همه مهمتر اینکه از فناوری‌های نوین بیشترین بهره را برده باشند.

وی با بیان اینکه مشکلات عمده ما اکنون در ساخت و ساز دو موضوع است، گفت: دوام ساختمان‌های ما پایین است و به همین علت نیاز به ساخت و ساز زیاد شده است و دوم اینکه تعداد ساخت و ساز ما کم است بنابراین باید به دنبال روش‌هایی برویم که این تعداد را افزایش دهیم.

افزایش عمر مفید ساختمان از ۲۵ به ۱۰۰ سال

سلیمانی با اشاره به اینکه باید عمر مفید ساختمان را از ۲۵ به ۱۰۰ سال افزایش دهیم، گفت: با استفاده از روش‌های صنعتی و سازه‌های پیش ساخته فلزی کمتر از ۶ ماه مسکن آماده سکونت می‌شود.

وی درباره علت ورود وزارت دفاع به عرصه ساختمان سازی گفت: براساس ماده ۴ قانون تشکیل وزارت دفاع، متولی تأمین زمین، احداث ساختمان و تأسیسات ساختمان نیرو‌های مسلح است.

وی افزود: همچنین یک توافقنامه یکصد هزار واحدی هم با وزارت راه و شهرسازی برای تأمین مسکن کارکنان وزارت دفاع امضا کرده‌ایم.

هدف وزارت دفاع انبوه سازی نیست

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع با بیان اینکه هدف وزارت دفاع انبوه سازی نیست، گفت: به دنبال فرهنگ سازی و استفاده از تکنولوژی جدید در امر ساخت و ساز هستیم.

وی افزود: در حیطه ۲۰۰ کیلومتری تهران به کمک تأمین مسکن کشور خواهیم رفت.

به گفته سلیمانی در طول ۲ هفته اسکلت و انشعابات ساختمان در کارخانه تولید و مونتاژ می‌شود.
 
<div id="video-display-embed-code_407714" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/822420/407714?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما