شناسهٔ خبر: 48547746 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس دانشگاه فرهنگیان در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور خبر داد:

آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای تاسیس و راه اندازی رشته تحصیلی مهدکودک‌ها

رئیس دانشگاه فرهنگیان در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه ناگزیز هستیم تا سال ۱۴۱۰ معلم تربیت کنیم، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان به ازای بازنشستگی‌های پیش روی آموزش وپرورش بیش از 168 هزار و 652 نفرمعلم تربیت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و  روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،  حسین خنیفر در سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران با حضور وزیر،  معاونان و مدیران حوزه ستادی و همچنین مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و مدیران و روسای بیش از ۷۲۶منطقه آموزش و پرورش و شورای معاونان ادارات کل استان ها به صورت مجازی و در بستر شاد برگزار شد، اظهار کرد:  ناگزیز هستیم تا سال ۱۴۱۰معلم تربیت کنیم. سناریوهای مختلفی برای تربیت معلم وجود دارد که همه این سناریو ها  از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی می‌گذرد.

وی تصریح کرد: برای پاسخگویی به نیازهای آموزش و پرورش باید  نیروی انسانی تربیت متخصص و دارای صلاحیت های معلمی تربیت کنیم.

خنیفر ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان به ازای معلمانی که  بازنشسته شده اند،   ۱۶۸هزار و ۶۵۲معلم  تربیت کرده است. دانشگاه فرهنگیان در مقام تربیت کننده است و نمی تواند به عنوان برنامه ریز نیروی انسانی آموزش و پرورش باشد. چون از وظایف معاونت طرح وبرنامه وزارت آموزش وپرورش است.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: گزینش و استخدام نیروی انسانی در اختیار این دانشگاه نیست، تغییر روندها در جذب دانشجویان از سوی وزارت آموزش و پرورش است، همچنین تغییرات سن و سایر شرایط پذیرش داوطلبان با وزارت آموزش و پرورش، هسته گزینش و شورای عالی آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، گفت: دانشگاه فرهنگیان  آمادگی دارد، برای  مهدکودک‌ها رشته تحصیلی وبرنامه درسی بنویسد و محتوای درسی متناسب با سرفصل‌ها را ارائه دهد.

نظر شما