به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به نقل از اسکو، غفار پور شریف در این مصاحبه گفت: در یکی از مناطق متوجه شدیم، مشکلات عدیده ای در پایه های بالاتر در درس نگارش و نوشتن کلمات با حروف الفبا مشاهده میشود.طبق بررسیهای بعمل آمده ،توسط گروههای آموزشی منطقه پیشنهاد شد از همکارانی که دارای لهجه محلی خاصی بودند، در آموزش حروف الفبا و درتدریس پایه اول ابتدایی بکارگیری نشوند.به همین دلیل در سالهای بعدی شاهد پیشرفت و اصلاح نگارش و مطلوب الفبا را بودیم.
مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان اسکو در ادامه گفت: مهمترین چالش حوزه تعلیم و تربیت ،سیاست تغییر و تحولات و ساختار متمرکز وکم شدن بومی گرایی آموزشی است.برای افزایش کارآمدی نظام آموزشی و تاثیر گذاری آن ،به همان اندازه که مهم است ضرورت دارد تحول اجتماعی دامنه دار و در حقیقت تغییر در نگاه جامعه به نظام آموزشی بویژه توجه به برنامه درسی ،اموزش نیروی انسانی و ثبات نیروهای ستادی تصمیم ساز و توجه به ظرفیتهای بومی صورت گیرد.
وی در ادامه افزود: جهت عدول از سیستم سنتی حافظه محوری و ایجاد تفکر خلاق وانتقادی ،استفاده از روشهای اکتشافی ،حل مساله و سوال محوری و گفتگوهای دانش آموزی نیاز مبرم است،الزام آموزش معلمان با روشهای نوین، نیازمند آموزش های ویژه به آنها،ایجاد فضای آموزشی کارگاهی و توجه ویژه به منزلت عمومی معلمان است.
کانال آموزش و پرورش در سروش
http://instagram.com/ap.azar_shargi کانال آموزش و پرورش در اینستاگرام
https://www.aparat.com/andishe.ash کانال آموزش و پرورش استان در آپارات
https://shad.ir/azarbaijansharghistudents کانال آموزش و پرورش استان در شبکه شاد
30008624 سامانه پیامکی آموزش و پرورش استان
نظر شما