شناسهٔ خبر: 48545474 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امکان تهاتر تسویه بدهی‌های شرکت پدیده از طریق ارائه سهام شرکت ابنیه

مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز گفت: تهاتر تسویه بدهی‌ها از طریق ارائه سهام شرکت ابنیه با شرایط تعیین شده و با امید سرعت یافتن روند تسویه بدهی‌ها امکان‌پذیر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید ورودی مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز از انطباق نظام مالی و رعایت استانداردها در گروه شرکت های پدیده و شفافیت مالی در این هلدینگ بزرگ خبر داد و گفت: در راستای سیاست‌های هیئت مدیره شرکت توسعه و سایر شرکت های گروه و به منظور شفافیت مالی و ارائه گزارشات مالی منطبق بر آن، انضباط مالی و رعایت استانداردهای مربوطه در دستور کار تمامی امور به ویژه امور مالی گروه شرکت های پدیده قرار گرفت.

او از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه در ۱۴ مردادماه جاری با رعایت ضوابط و دستور العمل‌های سازمان بورس خبر داد و افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، بند‌های حسابرسی که تاثیر قابل توجهی در گزارشات مالی در سنوات گذشته داشت برطرف شد که اثرات آن در گزارش‌های حسابرسی و بازرسی قابل مشاهد می‌باشد.

بیشتر بخوانید


 مدیر عامل گروه شرکت های پدیده شاندیز با تاکید به اینکه گروه شرکت‌های پدیده بحران‌های قبلی خود را پشت سر گذاشته و به ثبات مدیریت و تصمیم گیری رسیده است ادامه داد: برخی آثار و تبعات باقی مانده بحران‌های شرکت پدیده، با برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته در حال برطرف شدن است.

ورودی به تسویه بدهی به اشخاص حقوقی و حقیقی از جمله پیمانکاران قبلی پروژه اشاره و بیان کرد: با برگزاری جلسات کمیته وصول مطالبات و تسویه دیون و با اولویت‌های تعیین شده این مطالبات در حال تسویه بوده و یا در جریان تعیین تکلیف و تسویه می‌باشد.

او تصریح کرد: در این رابطه امکان تهاتر تسویه بدهی‌ها از طریق ارائه سهام شرکت ابنیه حسب مصوبه هیئت مدیره شرکت توسعه با شرایط تعیین شده فراهم گردیده است که امید می‌رود روند تسویه بدهی‌ها را سرعت بخشد.

 مدیر عامل گروه شرکت های پدیده شاندیز در خصوص افزایش سرمایه شرکت توسعه تاکید کرد: با توجه به برخی از بند‌های منعکس شده در گزارشات حسابرسی عملکرد سال ۱۳۹۹، مواردی از طرف سازمان بورس اعلام شده است که با صدور گزارشات حسابرسی شرکت توسعه و ابنیه با اخذ نظر بازرس قانونی شرکت توسعه، ابهامات سازمان بورس نیز برطرف می‌شود.

ورودی با اعلام اینکه افزایش سرمایه پیشنهادی هیئت مدیره قابلیت تایید شدن از سوی بازرس قانونی را دارد، اظهار کرد: امیدواریم پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و تصویب صورت‌های مالی عملکرد سال ۱۳۹۹ شرکت توسعه، نتایج مطلوبی کسب کنیم، ضمن آنکه مصوبه اخیر کمیته فنی سازمان حسابرسی نیز کمک شایانی به تحقق افزایش سرمایه مزبور و آتی خواهد نمود.

او در زمینه بهره مندی از بخشودگی جرایم مالیاتی و تامین اجتماعی نیز افزود: علاوه بر اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف، امور مالی شرکت در حال پیگیری‌های مکرر است.


انتهای پیام//ف.ح

نظر شما