شناسهٔ خبر: 48545048 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهربابک:

جلسات هفتگی "گفت و گو بر مدار تحول"، از راهبردی ترین اقدامات وزیر فعلی آموزش و پرورش است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهربابک در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که به صورت مجازی در حال برگزاری است، گفت: جلسات ابتکاری و هفتگی "گفت و گو بر مدار تحول"، از راهبردی ترین اقدامات وزیر فعلی آموزش و پرورش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، ناصر شاه حسینی گفت: اخذ اسناد مالکیت برای تعدادی از املاک فاقد سند ملکی آموزش و پرورش، افزایش سواد رسانه ای همکاران و دانش آموزان در زمینه تولید محتوا، مجهز کردن تعداد زیادی از مدارس به سیستم های امنیتی، راه اندازی دولت الکترونیک در مدیریت آموزش و پرورش و مدارس و حذف نامه های کاغذی، افزایش مدارس غیردولتی در سطح شهرستان، فعال شدن خیران در زمینه تهیه تبلت و گوشی به دانش آموزان بی بضاعت و تسویه حساب بدهی 5 ساله آموزش و پرورش به اداره اوقاف از مهمترین اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: آموزش همکاران و برگزاری دوره های ضمن خدمت با موضوع فضای مجازی و تولید محتوا، استفاده از راهکارهای مناسب در فضای مجازی برای آموزش برتر دانش آموزان و جلوگیری از افت تحصیلی،  ایجاد و توسعه زیر ساخت های سروش، ایتا، شاد، بله و ... برای ارتقای علمی دانش آموزان، تهیه بسته های آموزشی جهت دانش آموزان فاقد دسترسی به اینترنت و ابزارهای دیجیتالی، درگیر کردن اولیا در برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی و جریان یاددهی و یادگیری در زمینه آموزش مجازی در زیست بوم کرونا انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهربابک، تکریم و تجلیل از فرهنگیان به مناسبت های مختلف، رایزنی با بانک ها برای ارائه تسهیلات به فرهنگیان، پیگیری ثبت نام فرزندان فرهنگیان در مدارس مورد نظر آن ها به جز مدارس استعدادهای درخشان، نصب دستگاه دریافت فیش حقوقی برای همکاران و پیگیری دریافت زمین برای ساخت مسکن مخصوص فرهنگیان از جمله اقدامات صورت گرفته برای تحقق تکریم فرهنگیان است.

شاه حسینی بیان کرد:  ادغام مدارس کم جمعیت و استفاده بهینه از فضاها و تجمیع مدارس استعدادهای درخشان در راستای رفع چالش کمبود فضای آموزشی صورت گرفته است.

وی راه اندازی گفت و گو بر مدار تحول، راه اندازی سامانه اطلس آموزشی در سامانه همگام، راه اندازی و توسعه نرم افزار شاد، شناسایی دانش آموزان بی بضاعت و پیگیری افزایش حقوق فرهنگیان را به عنوان مهمترین اقدامات وزیر فعلی آموزش و پرورش برشمرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهربابک گفت: در میانگین معدل دانش آموزان، قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری و رتبه های برتر، در زمینه جذب دانش آموزان در مدارس غیردولتی، سواد رسانه ای، توسعه و افزایش رشته های مسابقات فرهنگی هنری، توسعه، تجهیز و افزایش رشته های تحصیلی دانش آموزان در هنرستان ها، افزایش حضور دانش آموزان در مسابقات و جشنواره های علمی پژوهشی و افزایش رتبه های برتر کسب شده در سطح استان نسبت به سال های قبل و حضور دانش آموزان در مسابقات و المپیادهای علمی در رشته های گوناگون از مواردی است که در آن ها رشد داشته ایم.

نظر شما