شناسهٔ خبر: 48545006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه شیروان:

نماز جمعه شیروان با یک پنجم جمعیت پیش از کرونا برگزار می‌شود

بجنورد- ایرنا- امام جمعه شیروان گفت: نماز جمعه این شهر خراسان شمالی با یک پنجم جمعیت پیش از کرونا برگزار می‌شود و تلاش بر این است که این فریضه دینی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسین تکمیلی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نمازجمعه کشور اظهار داشت: در برگزاری نمازجمعه تابع ستاد ملی کرونا هستیم که حتی المقدور با حفظ پروتکل های لازم این فریضه دینی تعطیل نشود.

وی شمار افراد شرکت کننده در نماز جمعه در پیش از شیوع ویروس کرونا را بیش از سه هزار نفر عنوان کرد و گفت: برخی جمعه ها این تعداد تا سه هزار و ۵۰۰ نفر هم می رسید.

وی در خصوص موضع گیری های امام جمعه گفت: امام جمعه نباید موضع شخصی در مورد مسائل مختلف جامعه داشته باشد و نباید تحت تاثیر خاص گروه ها و یا جریان های سیاسی قرار گیرد.

حجت الاسلام تکمیلی افزود: جایگاه نماز جمعه بحدی ارزشمند است که امام جمعه وقتی در این جایگاه قرار می گیرد باید افراد معاند و ضدانقلاب را تشخیص دهد و خطبه ها هم در چارچوب سیاست کلی نظام باشد.

وی گفت: نگاه امام جمعه طرفداری از حزب یا جناح خاصی نیست و اگر تذکری می دهد براساس واقعیات جامعه است که مدیران باید مشکلات جامعه را برطرف کنند.

حجت الاسلام تکمیلی از استقبال کم رنگ مسوولان از نماز جمعه انتقاد کرد و گفت: مدیران باید در بین مردم باشند تا مشکلات جامعه را از نزدیک درک کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان در خصوص دوچرخه سواری بانوان نیز گفت: زنان نیاز به تفریح و ورزش دارند و بنابراین باید بستری فراهم کرد تا این رشته ورزشی در بوستان های ویژه بانوان با رعایت شئونات اسلامی برگزار شود اما دوچرخه سواری در معابر عمومی ممنوع است.

وی در خصوص سگ گردانی در برخی میادین این شهرستان نیز گفت: این موضوع  مربوط به کشوهای غربی است و سگ گردانی علاوه بر مسائل بهداشتی موجب سلب آسایش مردم هم می شود.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما