شناسهٔ خبر: 48543240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

سرگزی: ذخیره چاه نیمه‌های سیستان و بلوچستان فقط تا یک سال دی...

اقتصاد ایران: نماینده مردم زابل در مجلس با بیان اینکه بسیاری از روستاهای استان سیستان و بلوچستان به صورت سقایی آب‌رسانی می‌شود، گفت: ذخیره آبی چاه نیمه‌های استان سیستان و بلوچستان فقط برای یک سال آینده آب‌ شرب‌ منطقه را تأمین خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد سرگزی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به سیدابراهیم رئیسی بابت ریاست دولت سیزدهم، اظهار کرد: امیدوارم در گام دوم انقلاب اسلامی با مدیریت مدبرانه خدمتی ماندگان در جهت تغییر و بهبود وضعیت مردم را شاهد باشیم.

نماینده مردم زابل در مجلس با بیان اینکه برخی از معاندین تمام تلاششان را بین دولت سیزدهم و مجلس ایجاد اختلاف کنند، گفت: مجلس و نمایندگان با حفظ جایگاه نظارت مجلس برای خدمت بهتر به مردم با تمام قوا در کنار دولت منتخب خواهد بود.

وی خطاب به سید ابراهیم رئیسی گفت: در حال حاضر رکود اقتصادی، مطالبات معیشتی، گرانی افسارگسیخته و بیکاری به اصلی‌ترین چالش جامعه بدل شده است. علتش هم سوء مدیریت و عدم‌توجه به توان داخلی است. انتظار مردم از مجلس انقلابی این است که هر چه سریع‌تر نسبت به حل مشکلات مختلف مردم و تعیین تکلیف لوایح مختلف از جمله رتبه‌بندی معلمان، طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قرارداری، طرح جهش تولید مسکن و رونق بازار سرمایه اقدام فوری کنید.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در خصوص این استان گفت: سیستان و بلوچستان همواره مورد عنایت ویژه مقام معظم رهبری بوده است. ایشان از سیستان به عنوان تنگه احد جمهوری اسلامی و از بلوچستان به عنوان گنج پنهان جمهوری اسلامی یاد کرده‌اند. دولت‌ها علی رغم عنایت ویژه‌ رهبری، برنامه‌ای مشخص برای توسعه این بخش نداشتند تا جایی که حدود سه میلیون از جمعیت استان به دلایل مختلف مثل بیکاری، خشکسالی، محرومیت و… به استان‌های مهاجرت کردند این در حالی است که در همان استان‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفتند.

وی همچنین ضمن بیان انتقاداتی در خصوص مدیریت استان گفت: ذخیره آبی چاه نیمه‌ها [چاله‌ها و گودال‌های طبیعی بزرگی هستند که در فاصله ۵۰ کیلومتری شهر زابل و ۵ کیلومتری شهرستان زهک و در کنار روستای قلعه نوی قرار دارد] استان سیستان و بلوچستان فقط برای یک سال آینده آب‌ شرب‌ استان را تأمین خواهد کرد. بسیاری از روستاهای منطقه یه صورت سقایی آب‌رسانی می‌شود. لازم است تدابیر فوری و عملیاتی برای یک میلیون ساکن شمال سیستان و بلوچستان مثل انتقال آب‌ دریای عمان به سیستان - که در اسفند ماه سال آینده آغاز شده - انجام شود.

وی‌ در پایان گفت: امروزه وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان از بسیاری از مناطق دیگر وخیم تر است. ضروری است در واکسیناسیون کلیه مردم منطقه و فرستادن تجهیزات اقدامات مثبتی صورت گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما