شناسهٔ خبر: 48543153 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

واکنش فدراسیون دوچرخه سواری به اظهارات تاسف بار و غیر کارشناسانه گوینده اخبار سراسری

در پی اظهارات غیرکارشناسانه گوینده اخبار سراسری در رسانه ملی، فدراسیون دوچرخه سواری با انتشار بیانیه ای اعتراض خود را به مسوولان رسانه ملی اعلام نمود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون دوچرخه سواری،  در بخش اخبار شبانگاهی مورخ 02/04/1400 شبکه 3 سیما آقای پویا اسدیان گوینده بخش خبری در اقدامی کاملاً غیر حرفه ای و خارج از عرف رسانه ملی  اظهار داشتند « برای یک ورزشکار المپیکی مبلغ 15میلیارد هزینه می شود و چرا از رشته دوچرخه سواری که به خط پایان نمی رسد به المپیک نماینده اعزام می شود و بهتر است از رشته تیراندازی نماینده به المپیک بفرستیم!».

اکنون باتوجه به اظهار نظر غیر کارشناسی و نسنجیده مجری محترم رسانه ملی ، سوالات ذیل مطرح می باشد :

1. آیا ایشان کارشناس و یا نماینده رشته دوچرخه سواری است که در این مورد اظهار نظر می نماید؟!

2. این سهمیه با زحمات زیاد و حضور در مسابقات متعددی توسط ورزشکاران ایران اسلامی و از طریق رنکینگ اتحادیه جهانی (UCI) کسب شده و سهمیه آزاد نمی باشد ، لذا خرد جمعی و عقل سلیم حکم می کند ورزشکار در این رویداد مهم شرکت داده شود .

صرفاً جهت اطلاع گوینده بی اطلاع لازم است اعلام شود ؛ مجموعاً  57 کشور (130 ورزشکار) موفق به کسب سهمیه حضور در المپیک شده اند و از قاره آسیا کلاً 8 کشور  کسب سهمیه نموده و تنها 85 ورزشکار به خط پایان رسیده اند.

3. آیا ایشان از وجود منشور المپیک مطلع می باشند ؟؟ اگر هستند آیا تاکنون زحمت مطالعه آن را به خود  داده اند ؟ قطعا که مطالعه نکرده اند و فقط شوق سخنرانی و اظهار نظر دارند .

می بایست خدا را شکر کرد که مشارالیه مسئولیتی در ورزش کشور ندارند ، که اگر این چنین بود احتمالاً با نظریات ایشان ورزشکاری به میادین بین المللی اعزام نمی گردید .

4.  عدم رسیدن ورزشکار دوچرخه سوار به خط پایان ، به دلیل OTL است ( یعنی فاصله ورزشکار خارج از زمان تعریف شده نسبت به گروه اصلی ) و این موضوع حاکی از عدم توانایی رسیدن به خط پایان توسط ورزشکاران نمی باشد. شایان ذکر است دو تن از برترین ورزشکاران جهان(توماس بریتانیایی دارنده دو مدال طلا المپیک 2008 و 2012، ون آورمت بلژیکی قهرمان المپیک 2016 )  نیز شامل همین قانون شده  و از رسیدن به خط پایان باز ماندند.

5. آیا مجری محترم از مبلغ هزینه های انجام شده اطلاع داشتند؟! قطعا این مورد هم بدون اطلاع بوده زیرا مبلغ ذکر شده چندین برابر بودجه سالیانه فدراسیون دوچرخه سواری می باشد.

6. جملات معنونه توسط ایشان باعث ناراحتی جامعه فهیم و بزرگ دوچرخه سواری کشور گردیده ، و این اقدام نسنجیده متاسفانه کاملاً غیر حرفه ای و بدون مداقه انجام شده است .

اکنون باتوجه به موارد فوق الاشاره،  از آن مقام محترم درخواست داریم ضمن عذرخواهی گوینده بخش خبر(آقای پویا اسدیان) از جامعه بزرگ دوچرخه سواری ایران به طور جد با چنین رفتارهای غیرکارشناسانه و مغرضانه برخورد نماید.

نظر شما