شناسهٔ خبر: 48542458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جماعت مسجد امام زمان (عج) توکل آباد کهنوج:

عید غدیر ارج نهادن به کرامت انسانی است

حجت الاسلام محسن بالاور گفت: عید غدیر، ارج نهادن به کرامت انسان است چرا که غدیر، عید عدالت و رهبری، عید کمال طلبی و حق جویی، عید شعله افکنی بر اندیشه ها و امید افرینی در دل ها است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «محسن بالاور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: هدف از جریان غدیر معرفی امام علی (ع) به امامت و جانشینی پیامبر اکرم (ص) بود و آن حضرت در موارد متعدد، گاه به صورت کلی و گاه نیز به گونه ای مشخص، جانشین خود را به نحو روشنی معرفی کرده است.


امام جماعت مسجد امام زمان (عج) روستای توکل آباد کهنوج افزود: رسول اکرم (ص) برای آن که پیام خود را به گوش همه مسلمانان برساند و راه را بر هر گونه تردید و تشکیک ببندد، به هنگام مراجعت از حجه الوداع در سرزمینی به نام غدیر خم توقف کرد و به همراهان خود فرمود؛ که از جانب خداوند ماموریت دارد پیامی را به آنها برساند، پیامی الهی که حاکی از انجام وظیفه ای بزرگ است و چنانچه انجام نگیرد، پیامبر رسالت خود را به انجام نرسانده است.


وی بیان کرد: پيامبر ( ص) در روز عيد غدير، فرمودند؛ كسى را كه من مولاى او هستم على نيز مولاى او است و بدین ترتیب نبی اکرم (ص) آن حضرت را وصی و جانشین خود معرفی کردند.


 حجت الاسلام بالاور تاکید کرد: پیامبر خاتم (ص) عصاره نبوت 124 هزار پیامبر است و این پیامبر خاتم در مدت 21 سال رسالتش به حدی اذیت شد که از خود ایشان روایت شده هیچ کسی به اندازه من در مسیر خداوند اذیت نشده است.


امام جماعت مسجد امام زمان (عج) روستای توکل آباد کهنوج اظهار کرد: پیامبری که گل سر سبد عالم هستی است و اگر ایشان نبود عالمی خلق نمی شد، این پیغمبر با این عظمت و آن همه زحمت برای ابلاغ رسالتش، خداوند در روز غدیر پذیرش اعمال او را مشروط به ابلاغ پیام غدیر می کند و در اینجا است که اهمیت غدیر روشن می شود چرا  که امامت ادامه راه نبوت است و اگر امامت نباشد نبوت پیامبر لغو و بیهوده می شود.


وی اضافه کرد: امروز وظیفه هر مسلمانی است که پیام غدیر را بر اساس گفته خود رسول خدا که حاضران به غائبان برسانند، به گوش مردم برساند و تبلیغ غدیر به معنای تبلیغ امامت و تعظیم شعائر الله است.


حجت الاسلام بالاور ابراز کرد: در عظمت این روز، روایت است که روزه روز غدیر خم معادل عمر تمام دنیا است و به فرموده امام اگر خداوند عالم به یک نفر عمر بدهد که از اول خلقت تا آخر خلقت روزه بگیرد، همان پاداشی را می دهد که روز عید غدیر برای روزه داران می‌دهد.


امام جماعت مسجد امام زمان (عج) روستای توکل آباد کهنوج عنوان کرد: فلسفه غدیر این است که عظمت جایگاه امام برای همگان روشن شود و نیز چه کسی سکان دار هدایت مردم بعد از پیامبر می باشد بنابراین پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیریه فرمود؛ مردم من به زودی از میان شما می روم و ۲ چیز را در میان شما می گذارم و هرگز از آنها پیشی نگیرد یکی قرآن و دیگری اهل بیت است.


وی در خاتمه با بیان این مطلب که تکریم غدیر، ارج نهادن به فضیلت های متبلور در وجود صاحب ذوالفقار و ساقی کوثر است، تاکید کرد: عید غدیر، ارج نهادن به کرامت انسان است چرا که غدیر، عید عدالت و رهبری، عید کمال طلبی و حق جویی، عید شعله افکنی بر اندیشه ها و امید افرینی در دل ها است.

پایان پیام/586

نظر شما