شناسهٔ خبر: 48541925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه زاهدان:

تقویت زیرساخت‌های بهداشتی سیستان و بلوچستان یک ضرورت است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان گفت: باید دست به دست دهیم تا از فرصت‌ها استفاده شود و بدنبال تحقق وعده‌ها و تقویت زیرساخت‌های بهداشتی این استان باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی روز سه‌شنبه طی سخنرانی مجازی با موضوع گرفتاری‌های سیستان و بلوچستان به موج جدید کرونا و خشکسالی‌های متعدد ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار اظهارداشت: از خداوند برای بیماران شفای عاجل مسئلت دارم.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های کادر درمان و گروه‌های جهادی فعال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان در دوران شیوع کرونا  افزود: باید قبل از این شرایط، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در سطح استان صورت می‌گرفت اما متاسفانه در این جهت خلل ایجاد شد که باید به طور جد مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان  تصریح کرد: متاسفانه در این مدت بداخلاقی‌هایی صورت گرفت که نه در شأن مسوولان و نه زیبنده مردم بود و بدتر اینکه انتشار آن باعث شد بیشتر به این گونه مسائل دامن زده شود.

وی با بیان اینکه اگر صداوسیمای سیستان و بلوچستان به جای پخش بداخلاقی‌ها به طور منصفانه خدمات نظام، مطالبات و مشکلات مردم را پیگیری می‌کرد مطلوب بود اظهارداشت: از همان ابتدای شیوع موج جدید ویروس کرونا به طور جد پیگیری‌هایی از مسوولان مختلف داشتیم که البته برخی از آنان در آغاز منکر وجود مشکل و نیازها بودند که باعث شد اقدام لازم دیر صورت گرفته و توجه مسوولان کشوری با تاخیر به استان ما جلب شود.

آیت الله محامی  ادامه داد: در نهایت امکانات لازم به سیستان و بلوچستان آمد و مجموعه‌هایی از جمله سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به کمک وزارت بهداشت و علوم پزشکی استان آمدند که باعث شداین استان وضعیت بهتری پیدا کند.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و خدمات صورت گرفته توسط مجموعه‌های مختلف و کادر درمان در سیستان و بلوچستان گفت: زیبنده نیست که مسوولان به روی هم پنجه بکشند و البته در مقابل نیز فرصت تعریف کردن زیادی از یکدیگر را نداریم و شایسته نیست که به دنبال دعواهای سیاسی خود باشیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان با بیان اینکه مردم از درگیری‌های مسوولان خسته شده و انتظار خدمت صادقانه بی‌منت دارند که این انتظار زیای نیست افزود: با توجه به‌ نزدیک بودن عید غدیر باید از برگزاری دورهمی‌ها پرهیز کرده و استفاده از ماسک، تزریق واکسن و رعایت فاصله را در اولویت کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در شرایط کنونی و گسترش ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان آرامش روانی به خطر افتاده به گونه‌ای برخی افراد از ترس مبتلا شدن به این بیماری سکته می‌کنند در صورتی که باید بدانیم مرگ دست خداست و باید از التهاب و نا آرامی روانی پرهیز کنیم.

آیت‌الله محامی با اشاره به وجود کم آبی و خشکسالی‌ها در سیستان و بلوچستان گفت: لازم است تا مسوولان در این جهت پیش‌بینی و اقدام لازم را انجام دهند که متاسفانه به نظر می‌رسد در این مورد نیز اقدامات با تاخیر مواجه شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی از جمله آب‌های ژرف، حفر چاهک‌ها و انتقال آب دریای عمان جوابگوی نیازها در تابستان آینده نیست اظهارداشت: بارش رحمت الهی در جنوب  سیستان و بلوچستان خوشحال‌کننده است اما باید فکری به حال تاسیسات پایین دستی سد بشود تا مردم نیز از این زیرساخت مهم بهره‌مند شوند.

وی گفت: باید کمک‌های خیران در امتداد حل ریشه‌ای مشکل و انتقال آب باشد به گونه‌ای که کرامت و عزت مردم شریف سیستان و بلوچستان حفظ شود و باید مسوولان و ائمه جمعه استان در  این جهت احساس مسوولیت داشته و اوضاع را تحت کنترل داشته باشند.

نظر شما