شناسهٔ خبر: 48541240 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اعلام کرد

عبور بیماران بستری تهران از مرز ۱۰ هزار نفر

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: با توجه به سیر شتابان بستری بیماران در تهران امروز پیش بینی می‌شود این عدد از مرز ۱۰ هزار نفر نیز عبور کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علیرضا زالی در مراسم افتتاح نخستین مرکز واکسیناسیون در پارکینگ طبقاتی نمایشگاه بین المللی تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ما، در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان‌های تهران در موج پنجم کرونا افزود: متاسفانه در روز‌های اخیر سیر شتابان در بستری بیماران داشتیم و به زودی تا انتهای امروز یا فردا به عدد ۱۰ هزار بیمار می‌رسیم و میزان مراجعین سرپایی ما بین ۱۹ تا ۲۰ هزار بیمار است و تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر است.
فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی فردی و اجتماعی افزود: با رعایت نکات بهداشتی امیدواریم درکنار سرعت گرفتن روند واکسیناسیون شاهد کاهش موارد ابتلا در موج پنجم باشیم.
وی ادامه داد: برای افزایش تخت‌های بیمارستانی، دیروز هزار و ۴۲۰ بیمار را در کمیته ترخیص توانستیم ترخیص کنیم و برای افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی هزار و ۴۰۰ تخت اورژانس از ۱۱۸ بیمارستان به مدار ارائه خدمات پیوستند.
دکتر زالی گفت: مراکز ارائه خدمات بستری موقت ما یک و نیم برابر شده است و با سهمیه بندی جدید برای همه بیمارستان‌های تهران و مداخلات صورت گرفته امیدواریم با کمبود تخت مواجه نشویم، اما اگر این امواج ادامه پیدا کند با مسئله کمبود تخت روبرو خواهیم شد.
وی همچنین درباره افتتاح نخستین مرکز واکسیناسیون در پارکینگ طبقاتی نمایشگاه بین المللی تهران گفت: این‌ها ماحصل یک کار تیمی مشترک است و اولین مرکز خودرویی در پارکینگ طبقاتی ضلع شمال نمایشگاه بین المللی تهران و دوازدهمین مرکز واکسیناسیون خودرویی و صد و ششمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران است.
دکتزر زالی ادامه داد: این کار تیمی متشکل از همکاری شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) است و پشتیبانی فرماندار شمیرانات در این زمینه کمک خوبی کرده است.
وی با اشاره به اینکه تردید نداریم این مجموعه یک الگوی موفق در زمینه واکسیناسیون خودرویی خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما