شناسهٔ خبر: 48536759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان:

اجرای طرح جوار کارگاهی به اشتغال نیروی بومی در صنایع بزرگ منجر می‌شود

لیدا رضایی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان اجرای طرح جوار کارگاهی و نیمه کارگاهی را یکی از طرح‌های مهم در راستای افزایش اشتغال به‌ویژه اشتغال نیروی‌های بومی در صنایع بزرگ استان مطرح کرد و گفت: در حال حاضر این طرح در جوار برخی از صنایع بزرگ از جمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس و اداره کل بنادر و دریانوردی استان در حال اجرا و مراحل اخذ مجوز و برپایی پنج کارگاه دیگر نیز در دست اقدام است.

صاحب‌خبر -

اسما کریمی صبح امروز (پنجم مردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: اجرای دوره‌های مهارت‌آموزی کوتاه‌مدت که به‌صورت رایگان و مجازی برای آشنایی با دورهای مهارت‌آموزی این اداره کل برگزار می‌شود، یکی از برنامه‌های مهم هفته مهارت‌ورزی در استان است.

وی ادامه داد: افتتاح ۶ آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای در سطح استان، برگزاری مسابقات مهارت‌آموزی و تقدیر از برگزیدگان و نخبگان و همچنین مربیانی که بهترین عملکرد را در راستای مهارت‌آموزی داشته‌اند، ازجمله دیگر برنامه‌های این هفته است.

کریمی بیان کرد: یکی از طرح‌های موفقی که از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در حال انجام است، طرح آموزش و مهارت ورزی به سربازان وظیفه است، این طرح در سال ۹۶ آغاز و تا این زمان بالغ‌بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ سرباز تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه این طرح براساس توانمندی و استعداد سربازان در راستای ایجاد اشتغال و خوداشتغالی آن‌ها بعد از پایان خدمت برگزار می‌شود تا بتوانیم گامی در اشتغال‌زایی برای هم استانی‌ها برداریم، تصریح کرد: در سال ۹۹ حدود چهار هزار و ۸۰۰ سرباز و همچنین در سه ماه ابتدای سال جاری یک هزار و ۸۲۹ سرباز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنانی را که در حاشیه شهر و اقامتگاه‌های غیررسمی سکونت دارند یکی دیگر از طرح‌های مهم این اداره کل دانست و عنوان کرد: این طرح با هدف توانمندسازی زنان خانوار و ایجاد و توسعه عدالت اجتماعی با کمک دفاتر تسهیلگری محلات اجرا می‌شود که از آغاز این طرح در سال ۹۸ بالغ‌بر یک هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار در ۶ محله تحت پوشش دفاتر تسهیلگری آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این طرح توانسته است تأثیرات مثبتی در جامعه هدف و در راستای تحقق رسالت خود داشته باشد، خاطرنشان کرد: طرح آموزش آسیب دیدگان اجتماعی و معتادان بهبودیافته نیز یکی دیگر از طرح‌های مهم اداره کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان است که توانسته سالانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر را تحت پوشش قرار دهد.

کریمی اجرای طرح جوار کارگاهی و نیمه کارگاهی را یکی از طرح‌های مهم در راستای افزایش اشتغال به‌ویژه اشتغال نیروی‌های بومی در صنایع بزرگ استان مطرح کرد و گفت: در حال حاضر این طرح در جوار برخی از صنایع بزرگ از جمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس و اداره کل بنادر و دریانوردی استان در حال اجرا و مراحل اخذ مجوز و برپایی پنج کارگاه دیگر نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: طرح جوار کارگاهی و نیمه کارگاهی در راستای پرورش نیروی متخصص موردنیاز صنایع استان شکل گرفته است تا بتوان علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار با آموزش و مهارت‌آموزی آنان، سطح دانش و مهارت کارگران مشغول در این صنایع را نیز افزایش دهیم، امیدواریم صنایع بزرگ هرمزگان از این طرح حمایت کنند تا بتوانیم گام‌های بزرگی در راستای اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری در استان برداریم.

این مقام مسئول به مقوله استعدادیابی افراد در سنین پایین اشاره کرد و ضمن بیان اینکه طرح استعدادیابی در سنین زیر ۲۱ سال یکی از برنامه‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان است، اظهار کرد: این استعدادیابی در قالب مسابقات شهرستانی، استانی و ملی انجام می‌شود.

کریمی در پایان گفت: در حال حاضر ۱۵۳ شرکت‌کننده در ۲۲ رشته از جمله آشپزی، جواهرسازی، رباتیک، کنترل صنعتی، رشته‌های فناوری اطلاعات و ... شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۷۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند و ۱۴ نفر نیز از استان معرفی شده‌اند تا در مسابقات ملی شرکت کنند، البته برخی از مسابقات هنوز اعلام نتایج نشده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما