شناسهٔ خبر: 48529615 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دانشگاه‌ها در برگزاری آزمون ارشد

حبیبی گفت: دانشگاه‌ها باید شیوه نامه‌های بهداشتی را با توجه به ویروس کرونا در جلسه برگزاری آزمون ارشد رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره خبر منتشر شده بر مبنای واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال اظهار کرد: در حال حاضر برای واکسیناسیون اساتید بالای ۶۰ هیچ اطلاعیه‌ای به دانشگاه‌ها ابلاغ نشده است.

او افزود: استادان بالای ۶۰ سال هم همانند عامه مردم با ثبت نام در سامانه دریافت واکسن می‌توانند نوبت بگیرند و به اینصورت واکسینه شوند.

حبیبی تصریح کرد: درخواست جامعه دانشگاهی از وزارت بهداشت این است که همه اساتید، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها هر چه زودتر واکسینه شوند تا با ورود به شهریور ماه بدون دغدغه بتوانند فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و دانشجویی و ... را به صورت حضوری انجام دهند.

رئیس دانشگاه خوارزمی درباره فعالیت‌های عملی دانشجویان در دانشگاه به صورت حضوری با توجه به شرایط کرونایی کشور گفت: برخی از دانشجویان دانشکده فنی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توانسته اند در کلاس‌های عملی به صورت حضوری شرکت کنند و دانشگاه هم با توجه به شرایط کرونایی برای مابقی دانشجویان شرایط الکترونیکی را فراهم کرده تا از این نظر ضربه جدی نبینند.

حبیبی با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد با توجه به قرمز بودن کشور گفت: برگزاری آزمون‌های سراسری با نگاه ملی از حوزه تشخیص مسئولانی همانند ما خارج است؛ چرا که ستاد ملی کرونا و وزارت خانه‌های ذی ربط یعنی وزارت علوم و وزارت بهداشت با در نظر گرفتن تمامی شرایط تصمیم به اجرایی شدن یا نشدن آزمون‌ها می‌گیرند.

رئیس دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: دانشگاه‌ها مجری تصمیمات مسئولان وزارت خانه‌ها هستند، قطعا ستاد کرونا به جنبه‌های وخیم کشور حساسیت دارند، از طرفی هم گفتنی است که تعویق آزمون‌های کشوری تقویم‌های آموزشی دانشگاه‌ها را دچار چالش خواهد کرد.

دانشگاه‌ها تصمیم گیرنده تعویق کنکور نیستند

حبیبی با بیان اینکه آزمون ارشد بایستی در اسفند یا اردیبهشت برگزار می‌شد، تاکید کرد: آزمون کارشناسی ارشد در روز‌های ششم تا هشتم مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود تا که همین لحظه هم حدود چند ماهی به تعویق افتاده است و در خصوص تعویق مجدد آن، دانشگاه‌ها به هیچ عنوان تصمیم گیرنده نهایی نخواهند بود.

رئیس دانشگاه خوارزمی بیان کرد: وظیفه دانشگاه‌ها در دوران کرونا برای برگزاری کنکور‌های سراسری این است که حتما شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، تهویه مناسب داشته باشند، فاصله گذاری اجتماعی را به صورت مناسب جدی بگیرند و به دستور العمل وزارت بهداشت در این خصوص توجه ویژه‌ای داشته باشند تا سلامت دانشجویان و اساتید و مراقبان و کارکنان و ... حفظ شود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما