شناسهٔ خبر: 48527206 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور جمعی از فعالان و موکب داران عراقی اربعین در ایران

جمعی از فعالان و موکب داران عراقی از سوی ستاد فرهنگی اربعین به ایران دعوت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  به همت ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین المللی اربعین جمعی از فعالان  عراقی اربعین از جمله اساتید دانشگاه، مسئولان فرهنگی و سیاسی عراق، اساتید حوزه علمیه و تعدادی از موکب داران عراقی در سفری به مدت یک هفته در ایران حضور دارند.

دیدار و تبادل نظر با مسئولان کمیته‌های ستاد فرهنگی اربعین از جمله کمیته رسانه و فضای مجازی و کمیته مراسم ها، برگزاری جلسات مشترک با موکب داران ایرانی، حضور در هم‌اندیشی اربعین فرصت‌ها و ظرفیت ها، زیارت مرقد مطهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام ، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها و مرقد امام خمینی رحمه الله علیه از جمله برنامه‌های این سفر فعالان عراقی اربعین حسینی است.

در جلسات برگزار شده ضمن تاکید طرفین بر تعمیق روابط فرهنگی فعالان اربعین ایران و عراق، تحکیم وحدت بین اقوام، تفاهم  همکاری دو جانبه جهت ارائه فعالیت‌های مشترک فرهنگی و مذهبی از جمله برپایی موکب‌های مشترک ایرانی و عراقی برای بهبود خدمات به زائران اربعین حسینی هر دو کشور صورت پذیرفت.

فعالان و موکب‌داران عراقی ضمن ابراز خوشحالی از میزبانی زائران ایرانی، از زائران اربعین حسینی جهت شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین دعوت به عمل آوردند.

منبع:خبر حوزه

انتهای پیام/ش

نظر شما