شناسهٔ خبر: 48518824 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت سیزدهم اولویت خود را در افزایش توان تولید واکسن کرونا قرار دهد

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از دولت سیزدهم خواست که افزایش توان تولید داخلی واکسن و سرعت بخشی به واکسیناسیون سراسری را در اولویت قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمدرضا رضایی کوچی»  در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس و در نطق میان دستور خود  با بیان اینکه به یمن رهبری شجاعانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب  معادلات منطقه به اراده جمهوری اسلامی ایران وابسته شده است، گفت:  مدعیان حکمرانی جهانی  ادبیات خود با ایران را از موضع سلطه جویی به تعامل تغییر داده اند و  امروز دغدغه های ایران نقش آفرینی منطقه‌ای در حمایت از امت اسلامی است.

نماینده مردم جهرم در مجلس با طرح این سوال که چرا کشور نباید از بازار صادارت به کشورهایی مانند عراق و سوریه لبنان استفاده کند، گفت: متولیان دیپلماسی اقتصادی نتوانستند کاری کنند تا بازرگانان، پیمانکاران، صنعتگران، مهندسان و پزشکان ما بازار منطقه را در دست بگیرند.

نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه با ادامه مذاکرات بین المللی مانند برجام مخالف نیستیم، گفت: دولتمردان بدانند که برجام و ادامه آن در چارچوب تعریف شده رهبری است.

وی عملکرد دولت در واکسیناسیون عمومی کرونا را در شان ملت ندانست و افزود: تحریم ممانعت حقوقی در تامین واکسن به وجود نیاورده است بلکه سوء مدیریت است که نتوانسته نیاز کشور را برآورده کند.

رییس کمیسیون عمران  پایان دولت  را نشانه عدم پاسخگویی آنها ندانست و گفت: همه مسوولان باید پاسخگوی ملت باشند؛ انتظار از دولت سیزدهم  اولویت قرار دادن افزایش توان تولید داخلی واکسن و سرعت بخشی به واکسیناسیون  سراسری است.

 نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع کمبود برق گفت: در  مجلس در ماده ۴۸و۵۰  برنامه ششم توسعه نیاز برق آینده کشور را پیش بینی و تکلیف کرده است.

وی ادامه داد: اینکه سالی ۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه شود منابع و اختیارات اجرایی آان هم تمام و کمال دیده شده ولی وزارت نیرو در طول برنامه ششم به وظایف خود عمل نکرده است.

رضایی کوچی تاکید کرد: در بحث کمبود آب کمیسیون عمران در سال ۱۳۹۸ در مواجه با تخلفات گسترده وزارت نیرو در مدیریت سدها و رودخانه‌ها پیش بینی چنین روزی را کرده بود. همچنین در بخش مسکن با وزیر دولت‌های یازدهم و دوازدهم به دفعات مکاتبه شده که کشور نیازمند تولید سالانه یک میلیون مسکن است. اما دولت اصرار داشت که کمبود مسکن نداریم.

وی در ادامه یادآور شد: در بحث حمل و نقل عمومی معتقد هستیم تمام وزاتخانه‌ها در جنگ اقتصادی سهیم هستند اگر دولت  قوی عمل کند تحریم دولت به راحتی صورت نمی‌پذیرد به فرض مثال در بحث ترانزیت انقدر فرصت داریم که اگر آنها را شکوفا کنند دیگر کشورها با مزایای آن در مقابل  تحریم ها مقاومت می‌کنند.

ربیس کمیسیون عمران در مجلس شورای  خاطر نشان کرد: برای حل مشکل مسکن  وزات خانه راه و شهر سازی به دو وزات خانه تخصصی تبدیل شود و رسیدن به این مهم نیازمند همت و همراهی دولت است.

نظر شما