شناسهٔ خبر: 48517572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مرصاد؛ کمینگاه شکست شقی‌ترین دشمنانِ ایران

زهرا مرادی

مرصاد نام عملیاتی است که توسط منافقین به عنوان شقی‌ترین دشمنان ملت ایران و با حمایت رژیم بعث صدام و حامیانش طرح‌ریزی و در روزهای پایانی جنگ ایران و عراق در سال 1367 در گرفت. در این عملیات پس از چند روز درگیری در نهایت نیروهای نظامی ایران با همراهی نیروهای مردمی بر منافقین پیروز شده و با شکست مفتضحانه منافقین در منطقه چهارزبر(مرصاد کنونی) پرونده جنگ هشت ساله تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران بسته شد.

صاحب‌خبر -

منافقین در پی حملات عراق به خاک ایران اسلامی و عقب‏ نشینی‏‌های موقت رزمندگان اسلام، با تصور اینکه پذیرش قطعنامه 598 نشات گرفته از ضعف نیروهای ایرانی و جدایی ملت و دولت است، فرصت را غنیمت شمرده و سعی در رسیدن به اهداف پلید خود داشتند، لذا با جمع‌‏آوری نیروهای ضد انقلاب سرخورده از کشورهای دیگر، نیروهای زیادی فراهم کرده و با بهره‌‏گیری از تجهیزات اهدایی صدام و دیگر دشمنان نظام، حمله خود را از غرب کشور به خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند، اما در نهایت با مقاومت گسترده نیروهای نظامی و مردمی مواجه شده و شکست مفتضحانه ای را متحمل شدند.

مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد امروز (چهارم مرداد) با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های شهدا و اقشار مردم، در محل یادمان مرصاد برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در این مراسم با بیان اینکه عملیات ظفرمند مرصاد در سایه عنایات خداوند به پیروزی رسید و مایه عزت و اتحاد و سربلندی ایرانیان شد، اظهار کرد: تهاجم نیروهای نفاق در روزهای پایانی جنگ تحمیلی طوفانی بود که اگر عنایات الهی و قاطعیت فرمان حضرت امام (ره) و حضور گسترده و با صلابت نیروهای مردمی و بسیجی نبود، معلوم نبود امروز ایران اسلامی در چه وضعیتی به سر می برد.

ریحانی تاکید کرد: رزمندگان اسلام با همراهی نیروهای مردمی در عملیات مرصاد و در مواجهه با منافقین در واقع بزرگترین و شقی ترین دشمنان خود را در کمینگاه مرصاد از بین بردند.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه در هیچ زمانی به اندازه عملیات مرصاد انسجام ملی نداشتیم، گفت: در جریان این عملیات همه ملت ایران با هر سلیقه و دیگاه سیاسی برای مقابله با خائنین پای کار آمدند.

وی سپس آهنگ حرکت ایران اسلامی را رو به جلو توصیف و ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد پیروزی‌های بزرگتر برای ایران اسلامی باشیم.

ریحانی تاکید کرد: تا زمانی که بر آرمان های اسلام و انقلاب پایبند باشیم، در برابر دشمنان پیروز خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما