شناسهٔ خبر: 48517211 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر خارجه چین: برخی آمریکایی ها چین را دشمن می دانند

تهران- ایرنا- معاون وزیر خارجه چین در دیدار با «وندی شرمن» همتای آمریکایی خود گفت: دلیل اساسی به بن بست رسیدن روابط پکن و واشنگتن این است که برخی آمریکایی‌ ها چین را دشمن خود می دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «شیه فنگ» معاون وزیر خارجه چین روز دوشنبه در دیدار با وندی شرمن همتای آمریکایی خود در شهر «تیان جین» چین اعلام کرد: روابط چین و آمریکا وارد بن بست شده و با مشکلات جدی رو به رو است و علت اصلی آن این است که برخی آمریکایی ها چین را به عنوان "دشمن" تصور کرده اند.

وی افزود: از مدت ها پیش، برخی آمریکایی ها در زمینه بروز درگیری بین چین و آمریکا جوسازی کرده اند.

این مقام چینی ادامه داد: برخی پژوهشگران در این راستا به روشنی اعلام کردند که آمریکا چین را همانند ژاپن در جنگ دوم جهانی و شوروی در دوران جنگ سرد تصور کرده و قصد دارد با متصور ساختن چین به عنوان "دشمن خیالی"، حس هدف ملی را دوباره زنده کند.

معاون وزیر خارجه چین افزود: آمریکا با سیاه نمایی علیه چین، نارضایتی مردم آمریکا از امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را منحرف کرده و تقصیر تناقضات ساختاری عمیق در آمریکا را بر گردن چین انداخته است.

شیه تاکید کرد: آمریکا برای سرکوب همه جانبه چین تمام نیروهای دولتی و اجتماعی خود را بسیج کرده و بر این تصور است که تنها با جلوگیری از توسعه چین، تمامی مشکلات داخلی و خارجی اش حل شده و دوباره کشوری بزرگ می شود که می تواند به هژمونی خود ادامه دهد.

این مقام چینی از آمریکا خواست تا این تفکر بسیار اشتباه و سیاست خطرناک درباره چین را اصلاح کند.

شرمن روز یکشنبه برای یک سفر دو روزه وارد چین شد.

وی قرار است بعد از ظهر امروز دوشنبه با وانگ یی وزیر امور خارجه چین دیدار کند.  

شرمن قبل از سفر به چین از ژاپن، کره جنوبی و مغولستان دیدن کرده بود.

نظر شما