درحالیکه با صبر و حوصله منتظر بودیم پورشه بالاخره نسخهی Safari خودروی ۹۱۱ را به بازار عرضه کند، شرکتهای فعال در بازار خدمات پس از فروش آماده بودند تا این جایگاه را پر کنند. احتمالاً خودروهای اسپرت زیادی از خودروساز آلمانی دیدهاید؛ اما مدل جدید مرسین (Marsien) به معنای واقعی کلمه توانسته است پکیج ارتقا برای خودروهای پورشه را به اعتلا برساند. به گزارش موتوروان، این خودروی سوپراسپرت آفرود که توسط مارک فیلیپ گمبالا، پسر مالک فقید شرکت تیونینگ Uwe Gemballa تصور شده، تفسیری مدرن از مدل نمادین پورشه 959 است.
نسل ۹۹۲ پورشه ۹۱۱ توربو S که برای استفاده در صحرا تولید شده، دارای فاصله کف خودرو تا سطح زمین ۲۵۰ میلیمتر (۹٫۸ اینچ) در حالت آفرود یا ۱۲۰ میلیمتر (۴٫۷ اینچ) در حالت رانندگی در جاده است. این خودرو از بدنهای کاملاً فیبر کربنی بهره میبرد که آلن دروزیه، طرفدار پروپاقرص پورشهُ در مدل مطالعاتی ۹۰۸ طراحی کرد.
مارک فیلیپ گمبالا با همکاری KW Automotive سیستم تعلیق کاملا سفارشی با پیکربندی دوجناغی در جلو به همراه فناوری کمکفنر پیستون صلب و سیستم کنترل فعال برای مرسین ارائه داده است. این خودرو از قابلیت تنظیم ارتفاع برای جابجایی بین حالتهای آفرود و جادهای بهره میبرد؛ درحالیکه سیستم تعلیق عقب دارای پیکربندی چندمیلهای است. کمکفنرها در عرض ۲۰ میلیثانیه واکنش نشان میدهند تا در هر نوع زمین و شرایط جادهای، خودرو را کنترل کنند.
خودروی سوپراسپرت آفرود مرسین از پیشرانه تخت ۶ سیلندر توئین توربو بهره میبرد که در حالت پایه ۷۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و هنگام استفاده از توربوشارژرهای بهروزشده VTG و ریمپ ECU، این مقدار به ۸۱۸ اسب بخار میرسد. حداکثر گشتاور مرسین برابر با ۹۳۰ نیوتنمتر است و این خودرو از اگزوز تیتانیومی Akrapovič بهره میبرد که بهطور خاص برای این پروژه ایجاد شده است.
مقالههای مرتبط:
مرسین خودرویی همهجارو است که از رینگهای آلیاژی ۲۰٫۲۱ اینچی همراه با لاستیکهای اسپرت میشلن برای جاده و رینگهای آلیاژی ۱۹٫۲۰ اینچی پیچیدهشده در لاستیک همهجارو برای کاربردهای آفرود استفاده میکند. با مجموعه رینگ و لاستیک جادهای، سرعت مرسین در ۲٫۶ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت است. در حالت آفرود، حداکثر سرعت مرسین به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود میشود.
فقط ۴۰ دستگاه از سوپراسپرت مرسین ساخته میشود و بیش از نیمی از آنها قبلاً فروخته شدهاند. قیمت آن ۴۹۵ هزار یورو است که طبق نرخ فعلی ارز تقریباً ۵۸۳ هزار دلار برای مشتریان هزینه خواهد داشت. به خاطر داشته باشید که این قیمت شامل هزینهی خرید خودروی اصلی پورشه ۹۱۱ توربو S نمیشود. علاوه بر این، قیمت ذکرشده شامل مالیات و هزینه حملونقل و همچنین آپشنهای مورد نظر مالک نیست.
بهعنوان نکتهی آخر، مارک فیلیپ گمبالا به هیچ وجه با شرکت تیونینگ گمبالا (Gemballa) ارتباط ندارد و این دو، شرکتهایی کاملا متفاوت هستند.
نظر شما