شناسهٔ خبر: 48508625 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عضو اتحادیه و انجمن کسب و کارهای مجازی در گفتگو با دانشجو:

کسب و کارهای اینستاگرامی و آنلاین با تصویب طرح صیانت به شکل فعلی از بین می‌روند

رضا الفت نسب درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: درخواست ما از مجلس و دولت آینده این است که روی طرح بیشتر کار شود و نمایندگان بخش خصوصی حتما حضور پررنگ تری داشته باشند.

صاحب‌خبر -

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه و انجمن کسب و کار‌های مجازی در گفتگو با دانشجو درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی که قرار است امروز در مجلس درباره آن تصمیم‌گیری شود، گفت: اختیارات کمیسیون تنظیم مقررات که در این طرح مسئولیت تنظیم‌گری همه حوزه‌های فضای مجازی را برعهده دارد به شدت زیاد است و باید اصلاح شود. بسیاری از سازمان‌های امنیتی و فرهنگی در این کمیسیون حضور دارند در صورتی که تنها یک نماینده از بخش خصوصی عضو کمیسیون است و با وجود اینکه رئیس نظام صنفی رایانه‌ای را رئیس جمهور منصوب می‌کند، حتی نمی‌توانیم نماینده نظام صنفی رایانه‌ای را نماینده مستقل بخش خصوصی بدانیم.

<div id="video-display-embed-code_1446056" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/951501/1446056?width=400&height=300"></script></div>

الفت نسب ادامه داد: شرایط ما با کشور‌های دیگر دنیا متفاوت است و در شرایط تحریم ثبت و مجوز گرفتن پلتفرم‌های خارجی در کشور ما دور از دسترس است. چرا گوگل باید در این شرایط در ایران مجوز ثبت کند؟

او گفت: چرا در این شرایط سخت اقتصادی که مردم از طریق فضای مجازی درآمد کسب می‌کنند و در حال جابجایی دولت هم هستیم باید این طرح مصوب شود؟

<div id="video-display-embed-code_1446059" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/951501/1446059?width=400&height=300"></script></div>

عضو هیات مدیره اتحادیه و انجمن کسب و کار‌های مجازی درباره بندی از طرح که فعالیت خدمات پایه کاربردی را مشروط به ثبت در درگاه خدمات پایه کاربردی و اخذ مجوز فعالیت می‌داند افزود: در حال حاضر کدام پلتفرم مشابه داخلی را داریم که بتواند کاربری پلتفرم‌های فعلی را داشته باشد؟ چطور قرار است طی هشت ماه مشخص شده در این طرح، در صورت عدم حضور پلتفرم‌های خارجی، یک گوگل داخلی ایجاد کنیم؟

<div id="video-display-embed-code_1446067" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/951501/1446067?width=400&height=300"></script></div>

او در پایان گفت: خیلی از کسب و کار‌های مجازی بر پایه قوانین نظام صنفی فعالیت می‌کنند، اما درباره این موضوع در قانون هیچ بندی وجود ندارد. با تصویب طرح صیانت به شکل فعلی کسب و کار‌های اینستاگرامی و آنلاین از بین می‌روند. درخواست ما از مجلس و دولت آینده این است که روی طرح بیشتر کار شود و نمایندگان بخش خصوصی حتما حضور پررنگ تری داشته باشند.

نظر شما