شناسهٔ خبر: 48507962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خدمات رسانی رایگان۶۰ اکیپ دامپزشکی کردستان در عید قربان

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت:۶۰ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی کردستان در عید قربان خدمات رسانی رایگان انجام دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ناصر مخدوم معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان از فعالیت ۶۰ اکیپ عملیاتی و حضور ۱۲ نفر ناظر شرعی خبر داد و اظهار داشت: این اکیپ‌ها با فعالیت ۸۰ نفر از پرسنل دامپزشکی شامل همکاران دامپزشک و کارشناسان بهداشت گوشت فعالیت خود را به منظور نظارت بهداشتی و شرعی و تامین سلامت گوشت‌های قربانی انجام دادند.

مخدوم یاداور شد: قبل از عید اطلاع رسانی و توصیه‌های بهداشتی از طریق صدا و سیمای مرکز کردستان، اطلاعیه‌های دامپزشکی و رسانه‌ها به مردم شریف استان انجام شده و هماهنگی لازم با ادارات ذیربط و کشتارگاه‌های دام به عمل آمد.

او با اشاره به این که تعداد ۳ هزار و ۳۷۲ راس دام در این ایام معاینه و بازرسی شد، گفت:پیرو تماس‌های تلفنی مردم و اعلام به سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی کردستان و یا مراجعه حضوری به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی مقدار یک هزار و ۵۵۶ کیلو گرم گوشت قرمز و ۲ هزار و ۹۷۹ کیلو گرم اندام‌های خوراکی دام‌های قربانی شامل دل و جگر و قلوه و ... و در مجموع ۴ هزار و ۵۳۵ کیلو گرم در راستای تامین بهداشت و حفظ سلامت مصرف کنندگان، غیر قابل مصرف تشخیص داده و معدوم گردید.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان اضافه کرد:تعداد بازرسی‌های دام زنده و لاشه دام‌های قربانی نسبت به سال ۱۳۹۹ به میزان ۶ درصد کاهش و مقدار ضبطی‌های حاصل از بازرسی‌ها نسبت به سال گذشته به میزان ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده بود.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما