شناسهٔ خبر: 48500030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: واکسیناسیون ۱۲۰ هزار راس دام سنگین استان علیه بیماری تب برفکی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، مصطفی زبردست ،مدیرکل دامپزشکی لرستان اعلام کرد: واکسیناسیون تب برفکی جمعیت دام سنگین استان از ابتدای مردادماه با استفاده از توان بخش خصوص و دولتی در قالب ۳۰ تیم عملیاتی شروع شد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان اظهار داشت: باتوجه به اینکه تب برفکی از جمله شایع‌ترین بیماری‌های ویروسی بین جمعیت دامی است و می‌تواند آسیب‌های زیادی به صنعت دامپروری وارد کند، طرح واکسیناسیون انجام می‌شود.

زبردست افزود: همچنین امسال طرح واکسیناسیون سه میلیون راس دام سبک استان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و خصوصی استان انجام شده است و به مدت سه سال متوالی براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته انجام خواهد شد.

وی گفت: واکسیناسیون به موقع، انجام ضدعفونی مستمر و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه به دامداری مهمترین راه پیشگیری ازبیماری‌های دام است و دامداران درصورت بروز بیماری، باید از جابجا کردن دام خودداری و اقدامات قرنطینه را اجرا کنند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان ادامه داد: سال گذشته طرح‌های واکسیناسیون تب مالت، آبله، تب برفکی و نیوکاسل در استان انجام شد و امسال نیز بر اساس تقویم زمان بندی، واکسیناسیون‌های متعدد از جمله موارد ذکر شده، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و شاربون نیز انجام خواهد شد.

زبردست عنوان کرد: در حال حاضر سه میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۵۰ هزار راس دام سنگین در مناطق روستایی و عشایری لرستان وجود دارد.

انتهای پیام/ب

نظر شما