شناسهٔ خبر: 48498101 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۷ محور مورد تاکید سید ابراهیم رئیسی در مورد صنعت برق

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه وزارت نیرو تولید و مصرف برق را همزمان باید مدیریت کند، گفت: نمی شود یک بخش از دولت مجوز بدهد و بخش دیگر مخالفت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  نشست ویژه حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب برای بررسی مسائل "صنعت برق کشور" با حضور مدیران و کارشناسان تراز اول صنعت برق برگزار شد.

«برنامه ریزی فوری برای حل ناترازی در تولید و مصرف برق»، «تدبیر مناسب برای تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها»، «تسریع در فرآیند افزایش ۲۵۰۰ مگاوات به مدار تولید برق کشور»، «لزوم طراحی الگوی جامع مصرف برای بهینه سازی مصرف در بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی»، «توسعه زمینه‌های واردات و صادرات بهینه برق توسط دولت و بخش خصوصی»، «استفاده از ظرفیت دانشگاهی و نخبگانی کشور برای ارائه راهکار‌های نو و دانش بنیان برای حل مسایل صنعت برق کشور»، «بررسی راهکار‌های غیر ریالی پرداخت مطالبات پیمانکاران از جمله راهکار‌های تهاتری و اعطای امتیازات به آنها» ۷ محور مورد تاکید سید ابراهیم رئیسی در این جلسه بود.

رئیس جمهور منتخب در این جلسه همچنین افزود: وزارت نیرو تولید و مصرف را همزمان باید مدیریت کند. اعمال قانون تعارف بردار نیست. نمیشود یک بخش از دولت مجوز بدهد و بخش دیگر مخالفت کند. مردم باید آهنگ واحد از مجموعه دولت بشنوند

حجت‌الاسلام رئیسی تاکید کرد: پایان دوره مسولیت برخی مدیران، نباید منجر به تاخیر در انعقاد قرارداد‌های لازم برای تامین نیاز کشور شود. عدم پیش بینی و لحاظ احتمالات در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات مدیریتی، قابل قبول نیست. افزایش مصرف و دمای هوا در تابستان و نیاز نیروگاه‌ها به تعمیر و نگهداری از مسائل قابل پیش بینی است.

پیش از این جلساتی به منظور بررسی راهکار‌های ریشه کنی بستر‌های فسادزا در دولت، واکسیناسیون عمومی کرونا و مسایل اولویت دار خوزستان برگزار شده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما