شناسهٔ خبر: 48496108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار ورزشکار آذربایجان‌غربی در المپیک ۲۰۲۰ حضور دارند

مهاباد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: چهار ورزشکار به عنوان نمایندگان این استان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور دارند.

صاحب‌خبر -

کیومرث پورایراندوست روز یکشنبه در یک گفت و گوی خبری اظهار داشت: هر چهار ورزشکار حضور یافته استان آذربایحان‌غربی در المپیک توکیو مربوط به رشته والیبال بوده و از اعضای اصلی تیم ملی نیز به شمار می روند.

وی ادامه داد: "سعید معروف"، "میلاد عبادی پور"، "مرتضی شریفی" و "میثم صالحی" چهار والیبالیستی هستند که در قالب تیم ملی والیبال هم اکنون در توکیو حضور دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: "علی میری" ورزشکار شایسته دیگر این استان در رشته وزنه برداری متاسفانه در آخرین رکوردگیری برای شرکت در این رقابت ها سهمیه خود را به "علی هاشمی" واگذار کرد.

پورایراندوست بیان کرد: در مسابقات پاراالمپیک ۲۰۲۰ نیز مرحوم "سیامند رحمان" به عنوان نماد ورزشکاران ایرانی حضور ندارد و رشته "حسن جان فشان" دیگر ورزشکار این استان که تنیس روی میز است نیز در این دوره از مسابقات حذف شده است.

به گزارش ایرنا؛ جمهوری اسلامی ایران در توکیو برای نخستین بار با ۶۸ سهمیه در قالب ۱۶ رشته حضور پیدا کرده و برای نخستین بار رکورد بیشترین سهمیه کاروان، بیشترین سهمیه در بخش زنان و بیشترین تعداد رشته‌های ورزشی را دارد.

این ۶۸ سهمیه در ۱۴ رشته انفرادی دوومیدانی، تیراندازی، کشتی، کاراته، شمشیربازی، تنیس روی میز، بوکس، قایقرانی، وزنه‌برداری، شنا، بدمینتون، دوچرخه سواری، تیراندازی باکمان و تکواندو و ۲ رشته تیمی والیبال و بسکتبال کسب شده است.

بیشترین سهمیه‌های انفرادی به کشتی (۱۱ سهمیه )، تیراندازی (۶ سهمیه)، کاراته و شمشیربازی هر کدام چهارسهمیه و در۲ رشته تیمی والیبال و بسکتبال هم هر کدام با ۱۲ سهمیه اختصاص دارد.  

همچنین از بین ۶۸ سهمیه کسب شده ۱۱ سهمیه برای زنان در ۶ رشته تیراندازی، دوومیدانی، کاراته، قایقرانی، بدمینتون و تکواندو ثبت شده است. البته زنان در المپیک ریو ۲۰۱۶ توانستند ۹ سهمیه در ۶ رشته تکواندو، تیرو کمان، تیراندازی، تنیس روی میز، دوومیدانی و قایقرانی کسب کنند و در توکیو برای نخستین بار در وزنه برداری، کاراته و بدمینتون سهمیه کسب کنند.

نظر شما