شناسهٔ خبر: 48494603 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تصویب کلیات لایحه اعطای تسهیلات به اماکن تاریخی ثبت شده و واجد ارزش ثبت نشده تهران

اعضای شورای شهر تهران کلیات لایحه اصلاح شده "فرایند اعطا تسهیلات، فعالیت و بهره برداری از اماکن تاریخی ثبت شده و واجد ارزش ثبت نشده شهر تهران" را تصویب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه اصلاح شده "فرایند اعطا تسهیلات، فعالیت و بهره برداری از اماکن تاریخی ثبت شده و واجد ارزش ثبت نشده شهر تهران" در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. 

محمد سالاری در توضیح این طرح گفت: چندین ماه پیش یک فوریت این طرح به تصویب رسید. از آنجایی که یک نوع فرایند صدور پروانه داریم و آن هم تخریب و نوسازی است، برای ساختمان‌هایی که می‌خواستند مقاوم‌سازی انجام دهند مشکل داشتیم و با پیگیری انجام شده شهرداری فرایند پروانه مقاوم‌سازی را نیز ابلاغ کرد که همه مردم مکلف نباشند اگر با مقاوم‌سازی مشکل بنای آن‌ها حل می‌شود به سمت تخریب و نوسازی بروند. 

او ادامه داد: به موجب این لایحه شهرداری تهران مکلف شده است به منظور حفط، احیا و بازگرداندن حیات شهری به بافت‌ها و بناهای تاریخی ارزشمند شهر تهران و دستیابی به اهداف توسعه پایدار و ارتقا کیفیت زندگی و نیز در راستای تشویق و توسعه صنعت گردشگری و استفاده از پتانسیل بهینه در بافت‌های مذکور، از طریق ساماندهی و حفاظت فعال از بافت‌های تاریخی و ارزشمند شهر با رعایت مفاد این مصوبه نسبت به تعیین صدور پروانه مرمت و بهره برداری از بافت‌های تاریخی و ارزشمند اقدام کند. 

به گزارش ایلنا، کلیات این لایحه به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما