شناسهٔ خبر: 48493821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

طی پیامی صورت گرفت؛

دعوت فرماندار فاروج برای حضور مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی

ابوالحسن نجفی حاج تقی، فرماندار شهرستان فاروج از عموم مردم برای مشارکت در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی ، ابوالحسن نجفی حاج تقی، فرماندار شهرستان فاروج از عموم مردم برای مشارکت در یازدهمین  دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد. متن پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
توجه به کتاب و کتابخوانی یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب است و ایشان همواره توجه جدی به کتاب و فرهنگ مطالعه داشته اند و بیانات و رهنمودهای راهگشایی در این زمینه ایراد نموده اند.امروزه هم  یکی از ابزارهایی که جامعه را به سوی تعالی و پیشرفت سوق می دهد مطالعه و افزایش سطح آگاهی مردم است و هر اقدامی که در این زمینه و در قالبهای مختلف انجام پذیرد قابل تحسین است.

چند سالی است که جشنواره رضوی توسط نهاد کتابخانه های عمومی و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی آحاد مردم در رده های سنی مختلف با سیره و فرهنگ رضوی برگزار می شود و جای بسی خرسندی است که  کتابخانه عمومی  شهرستان در سال گذشته  و سال های پیش از آن جزء کتابخانه های برتر در تشویق و شرکت شهروندان در مسابقه جشنواره رضوی بوده است.
جشنواره کتابخوانی رضوی، موهبتی است تا پیوند زنیم روزنه دل را  به پنجره فولاد امام مهربانی، امید که در حریم عالم آل محمد (ص)صیقل یابد و تلطیف شود دانش و آگاهی مان؛ باشد که شمیم مهربانی آن ضامن رئوف مشمول احوال بانیان باورمند جشنواره گردد.
امام رضا (ع) ولی نعمت فکری و معنوی ما ایرانیان بویژه خراسانیان است و شایسته است که همه مردم کشور ما قدر این نعمت را بدانند و از طریق جشنواره کتابخوانی رضوی، مطالعه کتاب های مفید درباره سیره، احادیث و مبارزات این امام بزرگوار و فرزندانش را در برنامه زندگی خود قرار دهند.
مردم فرهنگ دوست فاروج در این روزهای در خانه ماندن، دست به دست هم داده اند تا کرونا ویروس را شکست دهند، لذا این موقعیت، در خانه بودن را غنیمت شمرده و به همراه کودکان و سایر اعضای خانواده در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت نمایند. وقتی فرزند خردسال خانواده به همراه برادران و خواهران نوجوان و در کنار پدر و مادر، همه کتاب در دست بگیرند و مطالعه کنند، گرما و اثر این محیط فرهنگی موجب تثبیت فرهنگ غنی کتابخوانی خواهد شد و تا سال های بعد هم این سنت ادامه پیدا خواهد کرد.
جشنواره کتابخوانی رضوی در حقیقت بهانه‌ای برای آشنایی و گسترش فرهنگ رضوی با ابزار مطالعه و خواندن است و امید است، این جشنواره که با همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال برگزاری است با استعانت از آن امام همام، باعث بسط و گسترش بهترین معروف و پسندیده‌ترین عمل یعنی «کتابخوانی» گردد.
لذا ضمن تقدیر از نهاد کتابخانه های عمومی از مردم شهرستان دعوت می کنم تا مثل سال های گذشته در یازدهمین دوره مسابقات کتابخوانی جشنواره رضوی مشارکت چشمگیری را رقم بزنند.
 

نظر شما