شناسهٔ خبر: 48493017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نساجی - استقلال؛ اعاده شخصیت در مستطیل سبز

ساری – ایرنا –نساجی امشب در حالی به مصاف استقلال می‌رود که تقابل دو سرمربی و فرصت انتقام‌گیری مجیدی از الهامی، موقعیت طلسم‌شکنی نساجی مقابل استقلال و پایان دادن به ۲۲ سال نبردن استقلال و حفظ روند موفق هفته‌های اخیر توسط هر دو تیم ،حساسیت‌های این دیدار را افزایش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، لیگ بیستم امشب با برگزاری همزمان هشت مسابقه هفته بیست‌ونهم ادامه می‌یابد و حتی ممکن است در همین هفته و پیش از هفته پایانی تکلیف قهرمان لیگ نیز روشن شود. در یکی از این دیدارها قرار است از ساعت ۲۱:۱۵ استقلال تهران تیم سوم جدول با سرمربی اصالتاً قائمشهری خود یعنی فرهاد مجیدی در قائمشهر برای کسب شانزدهمین برد خود در این فصل روی چمن مصنوعی استادیوم وطنی قائمشهر به مصاف نساجی مازندران برود. دیداری که برای هر دو تیم از اهمیت خاصی برخوردار است.

نساجی و استقلال در جدول به شرایط با ثباتی رسیده‌اند و در دو بازی پایانی خود تقریبا با خیالی آسوده به میدان می‌روند. شاگردان الهامی با نتایج درخشانی که در ۱۱ هفته اخیر زیر نظر این سرمربی کسب کردند خیال‌شان از بقاء در لیگ راحت است و به دنبال استمرار روند موفق خود در جدول هستند و استقلالی‌ها نیز با فاصله ۹ امتیازی از تیم چهارم جدول خاطری آسوده بابت کسب رتبه سوم در لیگ دارند. اما این آسودگی خیال سبب نشده که دیدار امشب نساجی و استقلال حساسیت‌های خاص خود را نداشته باشد.

هفته‌های شیرین نساجی

نساجی در شرایطی به مصاف استقلال می‌رود که از زمان روی کار آمدن الهامی روند رو به رشدی را طی کرده و با کسب نتایجی خیره‌کننده و به دست آوردن ۲۲ امتیاز از ۳۳ امتیاز ممکن توانست از خطر حتمی سقوط به لیگ آزادگان فرار کند و اکنون در رتبه دوازدهم با خیالی آسوده به رتبه یک رقمی در پایان فصل هم نیم‌نگاهی داشته باشد.

نساجی - استقلال؛ اعاده شخصیت در مستطیل سبز

نماینده مازندران از ۲۸ بازی انجام شده ۳۲ امتیاز کسب کرده که ۲۲ امتیاز آن مربوط به ۱۱ بازی با ساکت الهامی است. به عبارتی دیگر نساجی با الهامی از هر مسابقه ۲ امتیاز کسب کرده که این تیم را هم‌تراز با مدعیان صدرنشین یعنی پرسپولیس، سپاهان و استقلال کرده است. طی ۱۱ هفته اخیر نساجی با کسب ۲۲ امتیاز پس از پرسپولیس، سپاهان و استقلال تیم چهارم جدول است.

 در این بازه زمانی پرسپولیس ۲۷ امتیاز، سپاهان ۲۵ امتیاز و استقلال ۲۳ امتیاز کسب کرده‌اند. بنابراین می‌توان گفت که نساجیِ الهامی از نظر امتیازگیری تفاوت چندانی با استقلالِ مجیدی ندارد و همین می‌تواند سبب افزایش حساسیت و نزدیکی تاکتیکی مسابقه امشب بین دو تیم باشد.

انگیزه‌های فوتبالی و حیثیتی نساجی

نساجی بابت بقا در لیگ و حتی حفظ رتبه دوازدهم با توجه به فاصله امتیازی‌اش با تیم‌های پایین‌تر از خود خیال آسوده‌ای دارد. اما شرایط جدول به گونه‌ای است که می‌تواند همچنان به صعود در جدول امیدوار باشد. امشب در رفسنجان تیم ۳۳ امتیازی مس رفسنجان همسایه بالایی نساجی، باید میزبان تیم هشتم جدول یعنی پدیده مشهد باشد.

نساجی - استقلال؛ اعاده شخصیت در مستطیل سبز

 در اهواز هم صنعت نفت آبادان که با ۳۴ امتیاز دو پله بالاتر از نساجی قرار دارد مهمان شاگردان نکونام در تیم رتبه ششمی فولاد خوزستان است. تساوی یا شکست مس رفسنجان و صنعت نفت آبادان مقابل حریفان امشب‌شان می‌تواند فرصتی برای صعود در جدول باشد. البته در صورتی که نساجی بتواند استقلال را در قائمشهر شکست دهد.

اما علاوه بر این انگیزه جدولی، نساجی‌چی‌ها انگیزه‌ای حیثیتی هم دارند. همانطور که ساکت الهامی سرمربی این تیم دیروز در نشست خبری پیش از بازی عنوان کرد، نساجی مقابل استقلال برای اعاده شخصیت بازی می‌کند و در تلاش است تا پس از ۱۱ هفته موفق، با ارائه یک بازی با کیفیت و کسب یک برد دیگر جایگاه و کیفیت واقعی این تیم را به فوتبال ایران نشان دهد.

از سوی دیگر نساجی با توجه به قرار داشتن در شرایط مطلوب روحی و تیمی و همچنین ناآرامی‌ها و تنش‌هایی که در استقلال رخ داده این فرصت را دارد که پس از ۲۲ سال یک بار دیگر استقلال را شکست دهد و سومین برد خود را مقابل این تیم به دست آورد.

دو تیم تا کنون ۱۵ بار به مصاف هم رفتند که ۲ برد برای در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ در دیدارهای دوستانه، ۶ تساوی و ۷ برد برای استقلال حاصل این دیدارها بود. دیدار نیم‌فصل نخست دو تیم هم با نتیجه ۱ – ۰ به سود استقلال به پایان رسیده بود.

جدال دو سرمربی

نقطه حساس انگیزه‌ها در این بازی تقابل دو سرمربی است. ساکت الهامی و فرهاد مجیدی ۳۲۵ روز پیش در فینال جام حذفی فصل قبل مقابل هم قرار گرفتند که در دیداری پرتنش و حساس و جنجالی، الهامی با تراکتور توانست تیم مجیدی را ۳ – ۲ شکست دهد و قهرمان جام حذفی شود.

نساجی - استقلال؛ اعاده شخصیت در مستطیل سبز

 الهامی پس از آن مسابقه به دلیل حاشیه‌ها و درگیری‌های ایجاد شده ۶ ماه از حضور در میادین فوتبال محروم شد و بعد هم به نساجی پیوست و امشب یک بار دیگر مقابل فرهاد مجیدی قرار می‌گیرد تا با نساجی باز هم بتواند او را شکست دهد. هر دو سرمربی فصل قبل و پیش از پیوستن الهامی به نساجی از گزینه‌های نشستن روی نیمکت سرمربیگری استقلال هم بودند که در نهایت مجیدی توانست سکان هدایت آبی‌پوشان تهران را به دست بگیرد.

در بازی امشب این فرصت برای مجیدی وجود دارد که انتقام شکست در فینال جام حذفی و از دست دادن جام قهرمانی را از الهامی بگیرد و با دست پر از قائمشهر برگردد.

چالش‌های استقلال و فرصت‌های نساجی

استقلال تهران هرچند که تیم سوم جدول است و روی کاغذ می‌توان شانس بیشتری برای موفقیت آن در بازی مقابل نساجی در نظر گرفت، اما وجود برخی حاشیه‌ها در این تیم طی روزهای اخیر، همراه نداشتن چند بازیکن کلیدی تیم در دیدار امشب و آسودگی خاطر کادر فنی استقلال بابت کسب رتبه سوم سبب شده که برخی فوتبالی‌ها پیش‌بینی کنند استقلال در بازی مقابل نساجی همان تیم پرقدرت هفته‌های اخیر نباشد.

آبی‌پوشان تهران با ۱۶ گل خورده پس از پرسپولیس دومین خط دفاع قدرتمند لیگ هستند. اما در بازی امشب خط دفاع این تیم احتمالا به دلیل همراه نداشتن مدافعان باتجربه مشکلاتی خواهد داشت. پاره شدن رباط صلیبی عارف غلامی، مصدومیت محمدحسین مرادمند از ناحیه همسترینگ و استراحت دادن به سیاوش یزدانی از طرف مجیدی برای آماده ماندن در دیدارهای حساس جام حذفی سبب شده که استقلال در دیدار امشب فقط محمد دانشگر را به همراه داشته باشد و ناچار شود از بازیکنان غیرتخصصی یا مدافعان جوان در ترکیب استفاده کند و این موضوع می‌تواند برای نساجی فرصت محسوب شود.

از سوی دیگر استقلال امشب در خط حمله نیز نمی‌تواند همان استقلال همیشگی باشد. چرا که مهدی قائدی و شیخ دیاباته دو بازیکن کلیدی و گلزن استقلال همراه این تیم به مازندران نیامدند. قائدی نیز مانند سیاوش یزدانی با تصمیم فرهاد مجیدی برای استراحت و حفظ آمادگی به قائمشهر نیامده است. تصمیمی که به نظر می‌رسد بی‌ارتباط با کیفیت پایین چمن مصنوعی قائمشهر و احتمال مصدومیت بازیکنان روی این چمن نیست. شیخ دیاباته هم به دلیل مصدومیت استقلال را همراهی نمی‌کند.

به این چالش‌های استقلال در بازی امشب باید برگزار نشدن جلسه‌های تمرین این تیم از بازی قبل تا امروز را نیز اضافه کرد. بازیکنان استقلال پس از بازی با نفت مسجدسلیمان در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات‌شان در تمرین‌ها حضور نیافتند و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر نیامدن به مازندران نیز مطرح شده بود. این وضعیت تیمی استقلال و آماده نبودن تیم به دلیل برگزار نشدن جلسات تمرین در کنار نبودن چهار مهره کلیدی تیم سبب می‌شود که نساجی شرایط بهتری برای کسب نتیجه و پایان دادن به طلسم ۲۲ ساله نبردن استقلال داشته باشد.

قضاوت این دیدار را بیژن حیدری به عهده دارد و سعید علی‌نژادیان، علیرضا ایلدرم و حامد رنجبرصولت کمک‌های او در این مسابقه هستند.

نظر شما