شناسهٔ خبر: 48491082 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گاندو‌هایی که میزبان می‌شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بومیان روستا‌های میزبان گاندو، میزبان گردشگران و سخنگوی محیط زیست می‌شوند.

صاحب‌خبر -

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته موافقتنامه‌ای بین محیط زیست و بومیان روستا‌های میزبان گاندو برای در اختیار قرار دادن امکانات به آن‌ها برای آموزش به بازدیدکنندگان و گردشگران، اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس این توافقنامه‌ی همکاری، بومیان روستا‌های میزبان گاندو با هدف رونق گردشگری و کسب درآمد ضمن مراقبت از گاندوها، اهدافی چون: مراقبت از تمساح ها، اطلاع رسانی و آموزش به گردشگران را در قالب برنامه‌های تعریف شده به اجرا می‌گذارند.

پورمردان تصریح کرد: این برنامه چند جانبه با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان، سازمان مردم نهاد موج ومرجان و طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با هدف افزایش آگاهی‌های عمومی و تنویر افکار جوامع محلی و گردشگران اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این طرح، گاندو‌ها مورد مراقبت شبانه روزی بومیان منطقه قرار می‌گیرند و ضمن مراقبت از تمساح‌ها موجب جذب گردشگر، در قالب برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی و باعث ترویج فرهنگی محیط زیستی در جامعه می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: این طرح با همکاری آقای حیدر شجره که از دوستداران وعلاقهمندان به حفاظت گاندو می‌باشد در محل روستا‌های منطقه حفاظت شده باهوکلات با هدف حفاظت از گونه‌ی شاخص گاندو در تالاب خور باهو و خلیج گواتر و با چشم اندازِ ترویج فرهنگ حفاظت از گونه‌های شاخص محیط زیست استان، اطلاع رسانی و آموزشی منعقد شد.

انتهای پیام/گ

نظر شما