شناسهٔ خبر: 48490121 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

رئیس شورای شهر تهران:

مشکل اصلی امروز کشور، کند یا متوقف شدن روند توسعه است

امروز زمان فرافکنی مشکلات، متهم کردن یکدیگر و تنزل سطح نگاه کارشناسی به مسائل جناحی گذشته نیست/ محرومیت و نارضایتی منحصر به خوزستان نیست

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران مشکل اصلی امروز کشور، کند یا متوقف شدن روند توسعه است که طی 16 سال گذشته با وجود پیش‌بینی شدن رشد اقتصادی 8 درصدی در چشم انداز 20 ساله، رشد محقق شده بسیار کمتر از آن بوده است.

صاحب‌خبر -

محسن هاشمی در سیصدو سیزدهمین جلسه شورا با اشاره به اینکه در آستانه عید بزرگ غدیر قرار داریم گفت: واقعه غدیر تبلور پیوستگی امت وامامت، ولایت و ملت، هدایت و ابلاغ است که موجب وحدت و همصدایی مسلمین در برابر پیام وحی شد. غدیر نماد وحدت و یکصدایی مسلمانان در همراهی و تبعیت از پیام پیامبر اعظم است و نباید با افراط و تندروی، غدیر را از نقطه وحدت به مبدای برای تفرقه مسلمانان تبدیل کرد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: معرفی امیرمومنان توسط رسول اکرم در غدیر، به‌عنوان رهبری برای همه اقشار و اقوام و ملت‌های اسلامی بود و باید این سرچشمه زلال معرفت و علم وهدایت، برای بهره‌بردن همه اقوام و مذاهب و گروه‌های اسلامی همچنان جریان یابد.

هاشمی با اشاره به وقایعی تلخ که طی هفته گذشته در استان خوزستان رخ داد، گفت: وقایعی که نمی‌توان آنها را محدود به خشکسالی و کمبود آب دانست. بلکه توسعه متعادل، متوازن و پایداری باید، کاستی‌های به‌جا مانده از جنگ و مشکلات پیشین خوزستان را جبران کند. توسعه متعادل، توزیع عادلانه مواهب توسعه بین همه اقشار جامعه بود اما در خوزستان شاهد حضور صنایع بزرگ نفت و فولاد و پتروشیمی و پالایش هستیم بدون آنکه منافع این توسعه به اندازه کافی به میزبان این صنایع برسد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: توسعه متوازن، پیشرفت در همه ابعاد جامعه یعنی بهبود سلامت، آموزش و رفاه سایر شاخص‌های جامعه نه صرفا رشد صنعتی و درخوزستان، بسیاری از شاخص‌های انسانی و اجتماعی به صورت متوازن رشد نکرده است. توسعه پایدار نیز به حفظ محیط زیست در کنار رشد صنعت توجه دارد و وضعیت امروز خوزستان نشانه‌های فراوانی از آسیب‌های زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات، محرومیت و نارضایتی امروز خوزستان، منحصر به این استان نیست ادامه داد: تعدادی از مناطق و استان‌های دیگر کشور نیز از این محرومیت رنج می‌برند و چه بسا مشکلات بیشتری از خوزستان داشته باشند و باید به رفع بنیادین و ریشه این مشکلات توجه شود تا در آینده دیر یا زود، شاهد تکرار این نارضایتی‌ها نباشیم.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مشکل اصلی امروز کشور، کند یا متوقف شدن روند توسعه است که طی 16 سال گذشته با وجود پیش‌بینی شدن رشد اقتصادی 8 درصدی در چشم انداز 20 ساله، رشد محقق شده بسیار کمتر از آن بوده است و این میزان رشد پاسخگوی نیاز روزافزون جامعه نبوده و به کوچکتر شدن سفره مردم، بیکاری، تورم وفقر انجامیده است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: امروز زمان فرافکنی مشکلات، متهم کردن یکدیگر و تنزل سطح نگاه کارشناسی به مسائل جناحی گذشته نیست و اگر بسرعت روند بهبود در کشور، پیشرفت ورشد اقتصادی،به توسعه متعادل، متوازن و پایدار ایران نیانجامد، شاهد گسترش این مشکلات خواهیم بود و امیداوریم دولت جدید بتواند به وعده خود عمل کرده و روند توسعه کشور را با سرعت به مسیر پیش‌بینی شده در چشم انداز 20 ساله برساند.

نظر شما