شناسهٔ خبر: 48489023 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

حریرچی:

محدودیت‌های کرونایی در ماه محرم تشدید خواهد شد

معاون کل وزارت بهداشت گفت: محدودیت‌های ماه محرم مثل سال گذشته خواهد بود و تشدید خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در ارتباط با  تعطیلی شش روزه استان‌های تهران و البرز اظهار داشت: متأسفانه در این تعطیلات، شاهد کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی بودیم.

وی با عنوان این مطلب که تعطیلی‌های قبلی خیلی مؤثر بود، افزود: این تعطیلی حداقل فایده نداشته، اگر نگوییم اثر مضر داشته است.

حریرچی با اشاره به میزان رعایت پروتکل‌ها به طور میانگین در کشور ۴۴ درصد است، گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها در تهران، البرز و سه استان مجاور اصلی رفت و آمد یعنی قم، مازندران و گیلان، زیر ۴۰ درصد و ۲۹ الی ۳۹ درصد است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: اگر در سطح شهر تهران تردد داشته باشید، ظهر و شب رستوران‌های معروف را می‌بینید که مملو از مشتری هستند.

وی در ارتباط با برگزاری مراسم‌هایی پر ازدحام که منجر به افزایش روند ابتلاء به کرونا در کشور می‌شود، گفت: در کشوری که بیماری در حال اوج‌گیری است، هرگونه تجمع بیش از ۲ نفر اعم از خانوادگی، اداری، ملی، مذهبی، پارتی و…، موجب افزایش مرگ و میر می‌شود.

حریرچی با عنوان این مطلب که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا طبق اجازه مقام معظم رهبری مثل مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، افزود: محدودیت‌های ماه محرم مثل سال گذشته خواهد بود و تشدید خواهد شد. آن افرادی که مسلمیه برگزار کردند و افرادی که آمدند و گفتند که امسال تحمل نداریم و…، شجاعت داشته باشند و بیایند عذرخواهی کنند.

‌وی ادامه داد: چرا عده‌ای کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند. کدام یک از مراجع ما مراسم‌های صد نفری، هزار نفری و…، برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/۳۶۱

نظر شما