شناسهٔ خبر: 48483987 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

هفته بیست‌ونهم لیگ‌برتر|

تصویر پرسپولیس روی جام؛ گل‌محمدی مقابل تراکتور هت‌تریک می‌کند؟/ دربی مرگ و زندگی در اصفهان

هفته بیست‌ونهم لیگ‌برتر با برگزاری ۸ مسابقه پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - هفته بیست‌ونهم لیگ‌برتر از ساعت ۲۱:۱۵ فردا یکشنبه سوم مرداد سال جاری، با برگزاری ۸ مسابقه به صورت همزمان پیگیری می‌شود.

*هت‌تریک گل‌محمدی مقابل تراکتور؟

پرسپولیس در ۵ مسابقه قبلی خود ۳ برد، یک تساوی و یک شکست را تجربه کرده است. سرخ‌پوشان هفته گذشته با نتیجه ۵ بر صفر از سد ماشین‌سازی در تبریز عبور کردند. با این وجود حواشی مربوط به حامد لک و توپ جمع کن تبریزی، آنها را حسابی به حاشیه بُرده است. با توجه به احتمال محرومیت لک، گل‌محمدی به رادوشوویچ آماده باش داده است.

پرسپولیس که در حال حاضر با ۶۱ امتیاز صدرنشین لیگ‌برتر است و با دو برد خیالش از به پنجمین قهرمانی متوالی لیگ راحت می‌شود. در این میان موارد زیادی در خصوص اختلاف سیدجلال حسینی و یحیی گل‌محمدی مطرح شده است تا به نوعی موضوع خداحافظی مدافع ۳۹ ساله سرخپوشان مطرح شود.

پرسپولیس در حالی به مصاف تراکتور می‌رود که در دو بازی قبلی با نتیجه یک بر صفر نماینده فوتبال تبریز را شکست داده است. گل‌محمدی در صورتی که مقابل تراکتور تحت هدایت کریمی پیروز شود، مقابل سومین مربی فصل تراکتور هت‌تریک می‌کند.

*کریمی گربه سیاه پرسپولیس می‌شود؟

پرشور‌ها در ۵ مسابقه قبلی ۳ پیروزی و ۲ شکست کسب کرده‌اند. از این ۵ دیدار فیروز کریمی ۴ مسابقه هدایت تراکتور را به عهده داشته است. سهم سومین سرمربی فصل تراکتور در ۴ مسابقه اخیر ۳ پیروزی و یک شکست بوده است. تنها باخت کریمی به ورزشگاه آزادی و شکست مقابل شاگرد سابقش فرهاد مجیدی باز می‌گردد.

تراکتور در هفته‌های گذشته مقابل آلومینیوم اراک پیروز شد و با ۴۲ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد. از آنجا که رتبه چهارم جدول می‌تواند شانس تراکتوری‌ها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را زنده نگه دارد آن‌ها نبرد حساسی مقابل پرسپولیس دارند؛ بنابراین کریمی برای تثبیت نتایج خوبش باید از این بازی حساس امتیاز کسب کند.

تراکتور در بازی رفت با وجود میزبانی با نتیجه یک بر صفر مقابل پرسپولیس بازنده شد. در ۱۶ اسفند ماه سال قبل مسعود شجاعی هدایت تیم تراکتور را به عهده داشت.

*دربی اصفهان؛ از قهرمانی تا سقوط

سپاهان در هفته بیست‌ونهم لیگ‌برتر در دربی اصفهان به مصاف ذوب‌آهن می‌رود. سپاهانی‌ها هفته‌های اخیر ۳ پیروزی، یک تساوی و یک شکست کسب کرده و با ۵۹ امتیاز در رده دوم قرار دارند. طلایی‌پوشان که دومین مدعی عنوان قهرمانی محسوب می‌شوند مقابل همشهری خود چاره‌ای جز کسب بُرد ندارند.

یکی از امید‌های شاگردان نویدکیا، توقف یا شکست احتمالی پرسپولیس مقابل تراکتور است. نکته مهم اینکه، سپاهان در دو هفته پایانی لیگ‌برتر کامل می‌شود. کی‌‎روش استنلی و شایان مصلح دوران مصدومیت خود را پشت سرگذاشتند و سروش رفیعی محرومیت خود را پشت سرگذاشت.

در سوی مقابل ذوب‌آهن با ۲ شکست، ۲ مساوی و یک برد کسب کرده است. شاگردان مجتبی حسینی با ۲۶ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارند و خطر سقوط را احساس می‌کنند. آنها برای بقا در لیگ‌برتر کار بسیار سختی دارند. ذوب‌آهن در هفته بیست‌وهشتم با نتیجه دو بر یک مقابل نساجی شکست خورد تا ۳ امتیاز مهم را از دست داده باشد.

*استقلال و نساجی نبرد انگیزشی

استقلال در هفته بیست‌ونهم لیگ‌برتر  مهمان نساجی است. شاگردان مجیدی در ۵ هفته اخیر ۴ برد و یک تساوی کسب کرده‌اند. آبی‌پوشان با مشکلات مدیریتی و مالی زیادی روبه‌رو هستند. در همین راستا ۱۲ بازیکن استقلال به دنبال فسخ یک طرفه هستند. در حال حاضر آبی‌ها با ۵۳ امتیاز در رتبه سوم قرار دارند. استقلال هفته گذشته مقابل نفت مسجدسلیمان با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

نساجی در ۵ بازی اخیر خود ۳ برد، یک شکست و یک مساوی کسب کرده است. آنها در حال حاضر با ۳۲ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول قرار دارند. ساکت الهامی از ۱۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ هدایت نساجی را به عهده گرفت. در آن مقطع نساجی تنها ۱۰ امتیاز کسب کرده بود؛ اما وی توانست روند نتایج تیمش را تغییر بدهد. طبق اعلام مدیرعامل تیم فوتبال نساجی، آنها آماده تمدیدقرارداد با الهامی هستند و خودشان را برای حضور بهتر در لیگ بیست و یکم آماده می‌کنند. با این همه بازی استقلال از نظر انگیزشی اهمیت زیادی برای شاگردان الهامی دارد و آن‌ها با قدرت زیادی مقابل آبی‌پوشان قرار می‌گیرند.

نساجی در هفته بیست و هشتم با نتیجه دو بر یک مقابل ذوب‌آهن پیروز شد و از روحیه بسیار خوبی برخوردار هست.

مصاف استاد و شاگرد در گرمای مسجد سلیمان

نفت مسجد سلیمان میزبان گل‌گهر سیرجان است. نفتی‌ها در ۵ مسابقه اخیر ۴ شکست و یک تساوی کسب کرده‌اند. وقفه یک ماهه لیگ‌برتر تاثیر بدی روی نماینده مسجد سلیمان داشت. شاگردان فکری هفته گذشته مقابل استقلال شکست خوردند. آنها بعد از شکست مقابل ذوب‌آهن با حواشی زیادی روبه رو شد و هنوز اتفاقات جنجالی آن بازی ادامه دارد. در حال حاضر ۳ بازیکن تیم نفت از ترکیب تیمش کنار گذاشته شد. آنها در حال حاضر با ۲۸ امتیاز در رتبه سیزدهم قرار دارند.

گل‌گهر در ۵ مسابقه اخیر آمار ۳ پیروزی و ۲ شکست را ثبت کرده است. شاگردان قلعه‌نویی در حاضر با ۴۱ امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار دارند. فیروزه‌ای‌پوشان سیرجان هفته گذشته با نتیجه یک بر صفر مقابل سایپا پیروز شدند. در حال حاضر از روحیه مناسبی برخوردار هستند و باید دید در این بازی چه نتیجه‌ای کسب می‌کنند. بازی رفت گل‌گهر سیرجان و نفت مسجدسلیمان با تساوی بدون گل همراه بود. از آنجا که گل‌گهر هنوز شانس کسب سهمیه دارد بدون شک برای کسب ۳ امتیاز به زمین قدم می‌گذارند.

*دربی تابستانه خوزستان

فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف هم می‌روند. دربی خوزستان در شرایطی برگزار می‌شود که گرمای هوا قطعا روی کیفیت مسابقه تاثیرگذار است. شاگردان نکونام هفته گذشته مقابل پیکان به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

در حال حاضر فولاد با ۴۰ امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارد و به گفته سرمربی‌‎اش تا آخرین روز برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کنند. یکی از نکات مهم پیرامون فولاد، سرنوشت ادامه همکاری سرمربی این تیم است. نکونام شرط تمدید قرارداد خود را بازگشایی پنجره نقل و انتقالاتی فولاد و بسته شدن تیم برای قهرمانی می‌داند.

صنعت نفت آبادان با اینکه در نیم فصل اول بسیار درخشان ظاهر شد؛ اما بعد از بروز مشکلات مالی روند افت خود را آغاز کرد. در حال حاضر مشکلات مالی این تیم حل شده است. آنها در ۵ مسابقه قبلی ۲ پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست کسب کرده‌اند. شاگردان پورموسوی در هفته بیست و هشتم مقابل مس رفسنجان به تقسیم امتیازات و تساوی یک بر یک رضایت دادند.

*سایپا و آلومینیوم اراک:

سایپا در هفته بیست و نهم لیگ‌برتر میزبان آلومینیوم اراک است. نارنجی‌پوشان در هفته گذشته با استعفای فراز کمالوند از هدایت این تیم روبه‌رو شدند. سعید اخباری در اولین مسابقه خود نتوانست روند نتایج سایپا را تغییر بدهد.

نارنجی‌پوشان در ۵ هفته اخیر ۴ شکست و یک تساوی کسب کرده اند. آن‌ها برای بقا در لیگ‌برتر فقط باید برنده باشند. آنها هفته گذشته مقابل گل‌گهر سیرجان با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند.

آلومینیوم اراک با حضور منصوریان نتایج خوب نیم فصل اول خود را ادامه داد؛ اما بعد از تساوی مقابل استقلال، روند افت این تیم شروع شد. شاگردان منصوریان در ۵ مسابقه اخر ۴ شکست و یک تساوی کسب کرده‌اند. آن‌ها هفته قبل مقابل تراکتور با نتیجه ۳ بر یک شکست خوردند.

*دوئل ربیعی و رحمتی

مس رفسنجان در ۵ مسابقه قبلی آمار ۲ شکست، ۲ تساوی و یک پیروزی ثبت کرده است. آنها در هفته گذشته مقابل صنعت نفت به تساوی یک بر یک رضایت دادند. شاگردان ربیعی در حال حاضر با ۳۳ امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارد. از طرف دیگر پدیده در ۵ مسابقه قبلی ۳ پیروزی و ۲ شکست کسب کرده است. شاگردان رحمتی با ۳۷ امتیاز در رتبه هشتم قرار دارند. باید دید مصاف اندیشه‌های ربیعی و رحمتی به کجا می‌رسد؟

*ماشین‌سازی و پیکان

ماشین‌سازی در هفته بیست‌ونهم میزبان پیکان است. در ۵ هفته اخیر نماینده تبریز ۴ شکست و یک پیروزی ثبت کرده است. شاگردان اکبرپور هفته قبل با نتیجه ۵ بر صفر مقابل پرسپولیس شکست خوردند. در حال حاضر نماینده تبریز با ۱۴ امتیاز در رتبه شانزدهم قرار دارد. از سوی دیگر پیکان در ۵ مسابقه اخیر آمار ۴ تساوی و یک برد را ثبت کرده است. پیکان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر مقابل فولاد تساوی یک بر یک کسب کرد.

  • بیشتر بخوانید:
  • نتایج کامل ورزشکاران ایرانی در روز دوم/ ناکامی ملی‌پوشان تفنگ در راهیابی به فینال/ شاهکار پاکدامن مقابل قهرمان جهان

انتهای پیام/

نظر شما