شناسهٔ خبر: 48483912 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه سازمان ملل:

بالاترین مقامات ایران مشکل آب و اعتراضات خوزستان را به رسمیت شناخته اند

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه سازمان ملل گفت:ایران برای حق تجمع مسالمت آمیز خوزستان، احترام قائل بوده و بالاترین مقامات مشکل آب و اعتراضات را به رسمیت شناخته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید خطیب زاده در واکنش به بیانیه کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در مورد وقایع خوزستان اعلام کرد: این بیانیه از جهت میزان بی‌اعتباری و آلودگی به اتهامات واهی و اطلاعات نادرست، تأسف بار است.اتهامات وارده بدون توجه به تلاش های وسیع مقامات دولتی، قضائی، امنیتی و رسانه ای ایران برای کاهش آلام مردم خوزستان و برطرف کردن معضلات، مهمترین گواه بر سیاسی بودن و بی اعتباری این بیانیه بوده و بیشتر شبیه اعلامیه سیاسی با ادبیات خصمانه است.

اظهارنظر غیر کارشناسانه و مغرضانه در خصوص مدیریت منابع آب نه در حیطه مسئولیت کمیسر است و نه نهاد تحت مسئولیت وی دارای وجاهت و شأنیتی برای اظهار نظر در این خصوص است. بحران آب خوزستان نتیجه سلسله ای از پدیده‌های طبیعی بویژه خشکسالی سال جاری و همچنین یکی از پیامدهای اقدامات قهرآمیز یکجانبه‌ای است که بر ایران تحمیل شده و مانع از انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری در بخش آب در خوزستان شده است.

سؤال اینجا است که چرا کمیسر این چنین بی‌پروا تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران که منجر به نقض بسیاری از حقوق‌بنیادین بشر این ملت سرافراز شده را تاکنون محکوم نکرده و تنها به بیان معدود جملاتی کوتاه و کم رنگ کفایت کرده است ؟!

به نظر می‌رسد تلاش دفتر کمیسر برای اقلیت سازی و ایجاد تفرقه میان ملت یکپارچه ایران در راستای برنامه سیاسی معدودی از دولتهای خاص باشد که عداوت آنها با ملت ایران بر کسی پوشیده نیست . این دولت ها همان سوء استفاده کنندگان از مفهوم والای حقوق بشر و حامیان اصلی قطعنامه‌های سیاسی ضد حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل متحد هستند.

ایران برای حق تجمع مسالمت آمیز شهروندان، احترام قائل بوده و مقامات در بالاترین سطح، مشکل آب منطقه و حق اعتراضات مسالمت آمیز را به رسمیت شناخته اند. حضور پلیس و نیروی انتظامی در چنین تجمعاتی به منظور پیشگیری از  اغتشاشات و آسیب به مردم و اموال عمومی بر اساس عرف و مقررات بین المللی امری قانونی و پذیرفته شده بوده و در عین حال شهادت یک مامور پلیس و مجروح شدن تعداد دیگری، نشان از رخنه عوامل وابسته به بیگانه در صفوف معترضین به منظور فتنه افروزی و ایجاد درگیری های تصنعی دارد.

انتهای پیام

نظر شما