شناسهٔ خبر: 48481908 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

رویداد جایزه سال هوشمندسازی با حمایت همراه اول برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -

رویداد جایزه سال هوشمندسازی در راستای یافتن راهکارهایی برای حل برخی از بزرگترین چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی کشور با حمایت اپراتور همراه اول برگزار می‌شود.

جایزه سال هوشمندسازی با حمایت همراه اول برگزار می‌شود. این رویداد با هدف انتخاب ایده‌های نوآورانه و استارتاپی و با شعار «ایده‌های نو برای معضلات قدیمی» آغاز به کار خواهد کرد. همچنین این رویداد با همت مرکز تحقیق و توسعه شرکت همراه اول، فروم اینترنت اشیا ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت حرکت اول برگزار خواهد شد.

جزئیات برگزاری رویداد جایزه سال هوشمندسازی

از اهداف این رویداد می‌توان به بسترسازی برای رفع معضلات کلیدی کشور در دولت آینده، شناسایی و ارائه دقیق چالش‌های کلان اجتماعی و زیست محیطی کشور، ترویج اهمیت استفاده از راهکارهای فناورانه به ویژه بر پایه شبکه‌های ارتباطی برای حل معضلات ملی و تحریک تقاضا برای استفاده از خدمات هوشمندسازی در اجرای پروژه‌های بزرگ در سطح کلان کشور اشاره کرد.

همچنین از چالش‌ها و محورهای مدنظر در این رویداد نیز می‌توان به کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، مراقبت‌های بهداشتی درمانی بهینه در زمان کرونا، بهینه‌سازی توزیع محصولات کشاورزی، کاهش معضل کمبود منابع آبی، کاهش خسارات تصادفات جاده‌ای، مبارزه با قاچاق، مدیریت و کنترل ترافیک کلانشهرها، مدیریت مصرف سوخت، مدیریت مصرف انرژی (برق و گاز) و کاهش هزینه نهاده‌های تولید در کشاورزی اشاره کرد.

آن دسته از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها که خواهان حضور در رویداد جایزه سال هوشمندسازی هستند باید در گام نخست یکی از ۱۰ حوزه مد نظر در این رویداد را برای ارائه راهکارها انتخاب و در گام بعدی با پر کردن فرم ثبت نام برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی می‌کردند. در نهایت بعد از اینکه ارزیابی و داوری‌های لازم انجام شد، ایده‌های نوآرانه برتر احتمالا در پاییز سال جاری و در نمایشگاه تلکام ۱۴۰۰ معرفی خواهند شد.

در حال حاضر استفاده از نسل‌های جدید فناوری‌های ارتباطی نظیر ۵G توانسته باعث آسانی اتصال افراد و ماشین‌ها شده و دنیای فیزیکی و سایبری را به واسطه اینترنت اشیا به یکدیگر متصل کند. در همین حال داده‌های انبوه جمع‌آوری شده حاصل از این اتصال با هوش مصنوعی (AI) معنا پیدا می‌کند. در همین راستا این رویداد که با حمایت مالی ۱۰۰ میلیارد ریالی برگزار خواهد شد قصد دارد با استفاده از ابزارهای فناورانه‌ و در کنار اتکا به خلاقیت و نوآوری جوانان ایرانی، راهکارهایی را برای حل برخی از بزرگترین چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی کشور کشف کند.

نظر شما